ارائه خدمات درمانی رایگان به ۸۰۰ نفر در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه

درمان

کرمانشاه- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از ارائه خدمات درمانی رایگان به ۸۰۰ نفر در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه طرح «قرار دوازدهم» خبر داد.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار اول دنت اظهار کرد: در راستای عمل به نیات واقفین خیراندیش در استان کرمانشاه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از محل عوائد موقوفه مرحوم کرکوکی برای درمان تعدادی از بیماران در مناطق کم‌برخوردار خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: این طرح با هدف تحقق محرومیت زدایی با همکاری گروه جهادی بقیه الله اعظم (عج) تهران در حوزه درمانی به عنوان یک طرح تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح با عنوان «قرار دوازدهم» از ۱۰ اسفندماه آغاز شد و یک دوره به عنوان دوره غربالگری و شناسایی بیمار بود که در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه شامل محله ملاحسینی و بخشی از شهرک جعفر آباد این طرح انجام شد.

وی ادامه داد: از دهم تا پانزدهم اسفندماه طرح شناسایی و غربالگری بیمار انجام شد که این طرح با حمایت و کمک متخصصین جهادی استان انجام شد و شناسایی بیماران صورت گرفت.

میرزایی بیان کرد: از ۲۲ اسفندماه تا ۲۶ با ایجاد ۲ درمانگاه موقت در محل دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه و دیگری در محل مرکز بهداشت محله جعفرآباد ایجاد و نسبت به تجهیز این درمانگاه‌ها اقدام شد.

وی گفت: یک درمانگاه ویژه دندانپزشکی و دیگری در بخش زنان و زایمان راه اندازی شد و بیمارانی که از قبل شناسایی شده بودند و مراجعه کنندگان موردی در این ۲ مرکز روند درمان را پیگیری کردند.

میرزایی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح با استقبال و همکاری مردم خصوصاً مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه مواجه شد و در آغاز اجرای طرح تاکنون بیش از به ۸۰۰ نفر مورد معاینه، درمان قرار گرفتند و خدمات سونوگرافی و رادیولوژی و آزمایشگاه انجام شد و در بخش زنان برای درمان تکمیلی به بیمارستان معتضدی ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: این طرح در بخش دندانپزشکی با حضور بیش از ۴۳ متخصص و کمک دستیار در حوزه دندانپزشکی در حال انجام است و زمینه ترمیم دندان و عصب کشی و سایر خدمات دندانپزشکی با حضور گروه جهادی حضرت بقیه الله اعظم (عج) و کادر درمانی این مرکز ارائه می‌شود.

میرزایی هدف طرح را در راستای محرومیت زدایی در مناطق حاشیه و کم برخوردار عنوان کرد و گفت: خدمت رسانی به این بخش از جامعه در راستای تحقق نیات واقفین خیراندیش در حوزه درمانی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه