اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. فواید ابریشم ذرت برای سلامتی
فواید ابریشم ذرت

فواید ابریشم ذرت برای سلامتی

فهرست مطالب

 همه ذرت را دوست دارند، اما ابریشم ذرت اغلب به عنوان زباله  دور ریخته می شود. در طب چینی، تکرر ادرار، فوریت، سوزش ادرار و ادرار پایان ناپذیر به عنوان “سندرم خیس” طبقه بندی می شود. بیشتر این افراد کسانی هستند که به غذاهای چرب و چرب، غذاهای شیرین یا تند علاقه دارند یا افرادی هستند که بیش از حد کار می کنند.

چای ابریشم ذرت. شیرین و مسطح است و دارای اثرات اشتهاآور و تورم  را دارد. ابریشم ذرت به عنوان یک عامل ضد التهابی برای عفونت های دستگاه ادراری عمل می کند. مصرف چای ابریشم ذرت ممکن است به تسکین مثانه ملتهب و مجاری ادراری کمک کند.

طرز تهیه چای ابریشم ذرت

ذرت-ابریشم-چای
با کوتاه کردن تمام نقاط قهوه ای یا بن بست شروع کنید. اگر دوست دارید، می توانید ابریشم را با قرار دادن چند روز خشک کنید. پس از آن می توانید بلافاصله از ابریشم استفاده کنید یا به مدت 3 تا 4 روز در ظرف نگهداری کنید.

وقتی آماده دم کردن چای هستید، به سادگی ابریشم ذرت را به یک لیوان اضافه کنید و روی آن را با آب داغ بپوشانید. بگذارید 5 دقیقه دم بکشد.

گزینه دیگر این است که ابریشم ذرت را مستقیماً در آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس صاف کنید و لذت ببرید.

7 کاربرد جادویی ابریشم ذرت

داروی ادرار – تا حدی به دلیل محتوای پتاسیم قابل توجهی که دارد، ابریشم ذرت یک ادرارآور مفید برای تقریباً تمام مشکلات سیستم ادراری است.

ابریشم ذرت پوشش لوله های ادراری و مثانه را تسکین و شل می کند، تحریک را تسکین می دهد و جریان و دفع ادرار را بهبود می بخشد. ابریشم ذرت همچنین برای تکرر ادرار ناشی از تحریک مثانه و دیواره مجرای ادرار و مشکل در دفع ادرار مانند اختلالات پروستات مفید است.

دیابت: صابون زدن ابریشم ذرت در آب جوشانده تأثیر بسزایی در کاهش قند خون دارد. ساپونین های موجود در ابریشم ذرت اجزای اصلی برای کاهش قند خون در بیماران دیابتی هستند. علاوه بر این، ابریشم ذرت همچنین حاوی کروم است که جزء فاکتور تحمل گلوکز است و می تواند عملکرد انسولین را تقویت کند.

سنگ کلیه – تصور می شود ابریشم ذرت تأثیر مفیدی بر کلیه ها دارد، تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد و برخی از علائم سنگ های موجود را تسکین می دهد.
سیستیت – سیستیت مزمن را می توان با ابریشم ذرت تسکین داد و یک مکمل مفید برای سایر درمان های سیستیت حاد است.
سوزاک – طبیعت‌پزشکان از چای ابریشم ذرت در درمان سوزاک و تمام بیماری‌های کاتارال مجرای ادرار استفاده کرده‌اند.

گیاه چینی – ابریشم ذرت برای درمان احتباس مایعات و یرقان استفاده می شود.
سایر کاربردهای پزشکی – سندرم مفصل گیجگاهی فکی یا اختلال TMJ (TMD).

هنگام نوشیدن چای ابریشم ذرت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در حد اعتدال بنوشید
نوشیدن چای ابریشم ذرت فواید خاصی برای بدن دارد، اما در مصرف آن افراط نکنید. زیرا نوشیدن بیش از حد ممکن است اثرات نامطلوبی بر بدن داشته باشد. مقدار ابریشم ذرت در روز باید حدود 3 تا 5 گرم کنترل شود.

ابریشم ذرت تازه را انتخاب کنید
قبل از خیساندن ابریشم ذرت در آب جوشیده حتما از تازگی آن اطمینان حاصل کنید. از ابریشم ذرت که کپک زده یا برای مدت طولانی نگهداری می شود استفاده نکنید. حتما آن را کاملا با آب بشویید.

با معده خالی ننوشید
نوشیدن آب ابریشم ذرت با معده خالی به دلیل اثر هیپوگلیسمی آب ابریشم ذرت باعث کاهش غلظت قند خون در بدن می شود که باعث می شود بدن انسان علائمی مانند گرسنگی، تپش قلب، سرگیجه و سایر ناراحتی ها را تجربه کند.

 

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید