اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. لمینت دندان در تجریش
لمینت دندان در تجریش

لمینت دندان در تجریش

فهرست مطالب

لمینت دندان پوسته‌های سفارشی و نازک هستند که به طور خاص برای پوشش سطح جلوی دندان‌ها طراحی شده‌اند تا ظاهر آنها را بهبود بخشد. پوسته‌ها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آن‌ها تغییر کند.

لمینت دندان در تجریش از مواد سرامیکی ساخته می‌شوند. اگر دندان‌های شما دارای پوسیدگی، لکه‌ یا ناهمواری است. لمینت دندان می‌تواند راه حلی مناسب برای شما باشد. لمینت‌ که از مواد نازکی برای پوشاندن هر دندان ساخته شده‌ است، گزینه‌ای عالی برای بازگرداندن لبخند طبیعی زیبای شما است و ظاهری را که می‌خواهید به شما می‌دهد.

لمینت دندان در تجریش در چه مواردی استفاده می‌شود؟

لمینت دندان در تجریش در چه مواردی استفاده می‌شود؟

لمینت‌ها به طور معمول برای ترمیم و زیبایی استفاده می‌شوند. لمینت نوعی درمان برای رفع مشکلات زیبایی به خصوص در دندان‌های جلویی است.

  1. به دلایل تغییر رنگ دندان که با سفید کردن دندان برطرف نمی‌شود.
  2. به عنوان جایگزینی برای درمان ارتودنسی، در اختلالات هم‌راستایی دندان‌ها و برخی از دندان‌های کج،
  3. بستن شکاف بین دندان‌های جلویی،
  4. به دلیل سایش یا بلند شدن دندان‌های کوتاه طبیعی،
  5. در ترمیم دندان‌های فرسوده در اثر فرسایش،
  6. انواع مختلف اختلالات بافت مینای دندان،
  7. در از بین بردن پرکردگی‌های ناسالم در صورت جلوی دندان‌ها،
  8. در مواردی که دندان‌ها در اثر ضربه شکسته می‌شوند،

به طور خلاصه می‌توان از لمینت دندان در تجریش در بسیاری از موارد استفاده کرد که از نظر زیبایی باعث ناراحتی بیمار می‌شود و می‌تواند لبخند زیبایی را به بیمار هدیه دهد.

مراحل لمینت دندان در تجریش:

مراحل لمینت دندان در تجریش:

مراحل لمینت دندان از کلینیکی به کلینیک دیگر کمی متفاوت است. در کلینیک هایی که اولدنت معرفی می کند از فناوری‌های پیشرفته مانند طرح لبخند یک روزه استفاده می‌کنند. در متن زیر در مورد شیوه‌های مدرن و همچنین سایر فناوری‌های قدیمی بحث خواهیم کرد.

1- معاینه دندانپزشکی:

فرایند معاینه دندان یک مرحله ضروری قبل از انجام درمان است. این تضمین می‌کند که سلامت دهان و دندان شما برای این روش ایده آل است. دندانپزشک شما هر گونه نشانه التهاب یا حفره یا پوسیدگی را جستجو می‌کند و قبل از قرار دادن لمینت آنها را اصلاح می‌کند. شروع این روش بدون ارزیابی سلامت دهان و دندان و اصلاح مشکلات زمینه‌ای ممکن است بر سلامت دندان شما تأثیر منفی بگذارد.

2- برداشت کردن:

در این مرحله دندانپزشک شما از دهان شما در  دو روش برداشت می‌کند. مرحله اول قالب گیری، ساختن روکش‌های موقت است. این به این دلیل است که روکش‌های لمینت ضخیم هستند و برای اینکه فضایی برای آنها در دهان شما ایجاد شود، دندانپزشک شما باید دندان‌های شما را سوهان بکشد.

3- طراحی لبخند:

طراحی لبخند چیزی است که باعث ایجاد یا شکستن رویه می‌شود. برای رسیدن به طبیعی‌ترین لبخند به ابزارهای پیشرفته نیاز دارید. از یک دوربین به کمک نرم افزار و هوش مصنوعی برای یافتن بهترین روش برای دندان شما استفاده می‌کند.

دوربین از داخل دهان شما و همچنین از بیرون فیلم می‌گیرد. سپس نرم افزار این اطلاعات را برای طراحی روکش‌های لمینت شما مطالعه می‌کند. این فرایند همچنین بر ویژگی‌ها و حرکت طبیعی لب شما تأثیر می‌گذارد تا ببینید پروتز شما چگونه با لب‌ها و حرکت طبیعی صورت شما تعامل خواهد داشت. این مرحله دوم قالب گیری است و مرحله‌ای است که برای لمینت نهایی شما استفاده می‌شود.

4-      سوهان زدن دندان‌ها:

به منظور اینکه  روکش‌ها را در دهان خود قرار دهید و ظاهری طبیعی داشته باشید، دندانپزشک شما باید لایه‌ای از دندان‌های شما را بردارد. فرایند تشکیل پرونده کاملاً بدون درد است؛ زیرا دندانپزشک شما فقط بافت مرده را برمی دارد.

5- قرار دادن ونیرهای موقت:

پس از پر کردن و اگر بنا به شرایطی لمینت دائمی شما آماده نباشد، دندانپزشک شما لمینت‌های موقت را به جای آن قرار می‌دهد. لمینت‌های موقت راحت‌ترین روش نیستند، اما برای پنهان کردن دندان‌های بریده‌شده وجود دارند. اگر روکش‌های شما در همان روز با استفاده از فناوری جدید آماده شوند، نیازی به پوشیدن دندان‌های موقت ندارید.

6- ساخت لمینت دندان دائمی:

روش سنتی‌تر برای انجام این کار، ارسال قالب‌ها به آزمایشگاهی است که تولید را در عرض یک ماه انجام می‌دهد. هنگامی که لمینت شما آماده شد، دندانپزشک شما آن‌ها را به جلوی دندان‌هایتان می‌چسباند.

ماندگاری لمینت دندان در تجریش چقدر است؟

ماندگاری لمینت دندان در تجریش چقدر است؟

لمینت دندان معمولاً 7 تا 15 سال عمر می‌کنند و پس از آن باید تعویض شوند. لمینت‌های سرامیکی محکم هستند و با مراقبت مناسب می‌توانند 10 تا 15 سال دوام بیاورند. بسته به نوع سایش یا آسیب وارد شده ممکن است به تعمیر یا تعویض نیاز باشد. در نهایت، ماندگاری لمینت دندان به خود شخص بستگی دارد که از لمینت برای افزایش طول عمر آن محافظت کند.

به‌عنوان‌مثال، همان عادت‌هایی که می‌تواند به دندان‌های طبیعی شما آسیب برساند، عمر لمینت را کوتاه می‌کند. لمینت می‌تواند؛ مانند دندان‌های طبیعی خراب شود و ترک بخورد، بنابراین گاز زدن غذاهای سفت یا جویدن مداد یا خودکار یا موارد مشابه می‌تواند به سطح لمینت آسیب برساند. لمینت نیز مستعد لک است و دندانپزشکان توصیه می‌کنند از مصرف بیش از حد قهوه، شراب یا چای خودداری کنید.

روش‌های نگه داری و افزایش طول عمر لمینت دندان در تجریش:

لمینت دندان یک تعمیر دائمی و بدون نیاز به نگهداری نیست، اما شما می‌توانید با درمان خوب آنها بیشترین بهره را ببرید. در اینجا چند روش مؤثر برای مراقبت صحیح از لمینت‌ها آورده شده است:

  1. برای جلوگیری از ایجاد لکه و حفظ سلامت دندان‌های خود، روش‌های بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.
  2. حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که نخ دندان بکشید و مرتباً برای تمیز کردن حرفه‌ای به دندانپزشک مراجعه کنید.
  3. اگر ورزش تماسی انجام می‌دهید، از محافظ دهان مانند محافظ دهان استفاده کنید. ضربه به صورت به راحتی می‌تواند منجر به ترک خوردگی لمینت شود.
  4. از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید. نه تنها میکروب را جذب می‌کند، بلکه راهی برای شکستن روکش و کاهش چشمگیر عمر آن است.

تفاوت بین کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟

لمینت سرامیکی پوسته‌های نازکی از سرامیک هستند که به جلوی دندان چسبانده شده‌اند. ولی کامپوزیت دندان از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند.

نگاهی دقیق‌تر به مزایای کامپوزیت:

  • به گرانی لمینت دندان نیست.
  • تراشه‌ها و ترک‌ها قابل ترمیم هستند.
  • مینای کمتری از دندان‌های طبیعی ساییده می‌شود.

معایب کامپوزیت:

  • ماندگاری کمتر و لکه‌ها راحت‌تر ظاهر می‌شوند.
  • طول عمر  آن کمتر از لمینت سرامیکی است.
  • کامپوزیت به اندازه لمینت طبیعی به نظر نمی‌رسند و حجیم‌تر به نظر می‌رسند.

مزایای لمینت دندان در تجریش:

  • بادوام‌تر از کامپوزیت است و بهتر از کامپوزیت در برابر لکه‌ها مقاومت می‌کند.
  • زیبایی بسیار طبیعی.
  • طول عمر بیشتر.

معایب لمینت:

لمینت آسیب دیده قابل ترمیم نیست، باید تعویض شود.

تکمیل درمان بیشتر طول می‌کشد (به طور معمول 3 روز).

آیا لمینت دندان در تجریش ظاهری طبیعی دارد؟

نتایج لمینت دندان اگر به درستی انجام شود باید بسیار طبیعی به نظر برسد. از شکل تا رنگ، ما همه چیز را در نظر می‌گیریم تا لبخندی کاملاً جذاب به شما ارائه دهیم که زیبایی طبیعی شما را تکمیل کند.

فناوری جدید  به ما کمک می‌کند تا لمینت دندان شما را کاملاً سفارشی کنیم. گاهی اوقات برای انجام این کار، فناوری‌های ما چندین رنگ را روی یک روکش لمینت ترکیب می‌کنند. این کلید دستیابی به انعکاس نور طبیعی دندان‌ها است.

آیا درمان لمینت دندان به بی حسی نیاز خواهید داشت؟

روش لمینت اصلاً تهاجمی نیست و بنابراین نیازی به بی حسی نیست. اما اگر به دلایلی متوجه شدید که ترجیح می‌دهید بی حسی یا آرام‌بخش شوید تا مسائل اضطرابی، پزشکان ما در مورد ترجیحات بی حسی به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوند که راحت هستید.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید