مسواک بزنید تا به بیماری های قلبی مبتلا نشوید!

مسواک

مطالعات جدید نشان می دهد که دو مرتبه مسواک زدن دو دقیقه ای در روز با یک خمیردندان حاوی فلوراید می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا سه برابر (!) کاهش دهد.

این پژوهش که با بررسی حدود 700 بزرگسال انجام گرفته ،‌ ارتباط مسواک زدن با سکته های قلبی و سایر نارسایی های این عضو را مورد مطالعه قرار داده است. همچنین نشان داده شده که بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند مستقیماً منجر به مشکلات سلامتی سایر مناطق بدن گردد.

 

 

به گفته دکتر نیجل کارتر مدیرعامل بنیاد بهداشت دهان و دندان  (OHF) یافته های اینچنینی ممکن است در ابتدای امر شنونده را کمی بترساند اما نکته مهم نهفته در آن،‌ درک اهمیت بهداشت دهان و دندان با توجه به نقشی که در سلامت سایر ارگان های بدن ایفا می کند، می باشد.

سالهاست که ارتباط میان بیماری های پریودنتال با سکته مغزی،‌ دیابت،‌ زوال عقل و ناهنجاری های دوران بارداری به اثبات رسیده است و همه این موارد نشان دهنده ارتباط میان سلامت دهان با سایر ارگان های بدن انسان و اولویت شمردن بهداشت دهان و دندان است.

 

brushing and heart disease

مطالعه مذکور در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در شیکاگو مطرح شد و در مورد اهمیت شستشوی روزانه دندان ها توصیه های مفصلی انجام گرفت. خوشبختانه مشکلاتی مانند بیماری های لثه کاملاً قابل پیشگیری هستند و در صورت تشخیص در مراحل اولیه،‌ درمان دردسرسازی ندارند.

زمان آن رسیده که به سلامت دندان هایمان کمی بیشتر از قبل اهمیت دهیم. شستشوی روزانه دهان،‌زمان بسیار کمی نیاز دارد اما نتیجه انجام این عمل،‌ می تواند به صورت محسوسی بر کیفیت زندگی ما اثر گذارد.

 

منبع :  دندال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه