ارائه خدمات رایگان درمانی به ۸۰۰ نفر از ساکنان محلات حاشیه‌ای کرمانشاه

محلات

اول دنت/کرمانشاه معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ارائه خدمات رایگان درمانی به ۸۰۰ نفر از ساکنان محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با اول دنت، با اشاره به اجرای طرح درمانی قرار دوازدهم در کرمانشاه از محل درآمدهای موقوفات استان، گفت: در این طرح به ساکنان دو محله حاشیه‌ای شهر کرمانشاه خدمات درمانی رایگان در دو حوزه دندانپزشکی و زنان و زایمان ارائه می‌شود.

وی افزود:در راستای اجرای این طرح  اکیپ‌هایی شامل متخصصان زنان و زایمان و متخصصان دندانپزشکی در دو محل دانشگاه علوم قرآنی شهر کرمانشاه برای ارائه خدمات دندانپزشکی و خانه احسان محله ملاحسینی برای ارائه خدمات حوزه بیماریهای زنان و زایمان مستقر شده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۳ یونیت دندانپزشکی و تجهیزات دیگری مثل دستگاه عکسبرداری، سونوگرافی و… برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مستقر شده، ادامه داد: در این طرح ۲۶ اکیپ پزشکی شامل حدود ۴۶ نفر متخصص زنان و زایمان و دندانپزشک برای ارائه خدمات به مردم این محلات پای کار هستند.

وی با اشاره به غربالگری ساکنان دو محله حاشیه نشین ملاحسینی و جعفرآباد در شهر کرمانشاه برای شناسایی افراد نیازمند به خدمات درمانی، گفت: در فرآیند غربالگری ۸۰۰ نفر بیمار نیازمند درمان در این دو محله شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۴۵۰ نفر به خدمات دندانپزشکی و مابقی به خدمات زنان و زایمان نیاز داشته‌اند.

ارائه خدمات رایگان درمانی به ۸۰۰ نفر از ساکنان محلات حاشیه‌ای کرمانشاه

میرزایی با اشاره به رایگان بودن تمامی خدمات دارو و درمان در هر دو بخش دندانپزشکی و زنان و زایمان در این طرح، افزود: این طرح در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۵ اسفند در حال اجرا بوده و تمامی هزینه های اجرای آن از محل درآمدهای موقوفات مرحوم کرکوکی تامین شده است.

میرزایی با اشاره به ادامه‌دار بودن اجرای این نوع طرح‌ها در محلات حاشیه ای، گفت: در تلاشیم تا با اجرای طرح های این چنینی نیازهای درمانی مردم مناطق حاشیه ای را مرتفع کرده و از این طریق در جهت اجرای امینانه نیات واقفین تلاش کنیم.

 

ارائه خدمات رایگان درمانی به ۸۰۰ نفر از ساکنان محلات حاشیه‌ای کرمانشاه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه