ارائه خدمات درمانی با کیفیت اورژانس مرکز طبی کودکان، نتیجه همکاری واحد‌های درمانی و پشتیبانی

اورژانس

اورژانس مرکز طبی کودکان به عنوان قطب علمی جامع طب کودکان کشور، بسیار حائز اهمیت است. به منظور بررسی شرایط ارائه خدمات به کودکانی که از سراسر کشور در تعطیلات نوروز به این مرکز مراجعه می‌کنند با سوپروایزر اورژانس مصاحبه ای انجام شد که از نحوه همکاری واحدهای درمانی و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب به مراجعین گفت.

به گزارش اول دنت، در خصوص پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال جدید و میزان تأثیر آن بر روی ارائه خدمات مطلوب به مراجعین اورژانس در تعطیلات نوروز با  امیره جامعی‌مقدم سوپروایزر اورژانس بیمارستان به گفتگو نشستیم که خلاصه ای از مصاحبه را در ادامه خواهید خواند.

جامعی سوپروایزر اورژانس ضمن عرض تبریک سال نو در مورد آمار مراجعین گفت: در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشتیم . برخی بیماران در روزهای ابتدایی با علائم آبریزش بینی، سرفه و تب که مشکوک به کووید بودند،  مراجعه می کردند که بلافاصله برای آنها آزمایش کووید انجام و به آزمایشگاه ارسال می‌شد. آزمایشگاه مانند سایر روزهای سال همکاری خوبی با اورژانس جهت تعیین تکلیف بیماران در این حوزه داشته و دارد.

جامعی افزود: طبق مصوبات جلسه کمیته اورژانس در اسفند و دستور ریاست محترم بیمارستان مبنی بر رعایت پروتکل برخورد با مبتلایان به کووید، خوشبختانه با هماهنگی و پیش بینی های که برای نوروز در نظر گرفته شد، فرایند در کمترین زمان ممکن به خوبی اجرا می‌شود.

اساتید باوجود شروع تعطیلات از ۲۹ اسفند به طور منظم در بخش اورژانس حضور دارند و بیماران را تعیین تکلیف می کنند.

سوپروایزر اورژانس در مورد اساتید، واحدهای پشتیبانی و درمانی اینگونه شرح داد: همکاران IT از اولین روز نوروز به صورت روزانه با فرم بازدید در اورژانس حضور می‌یابند و در صورت وجود هرگونه مشکل در کمترین زمان و بدون اینکه در کار همکاران خللی وارد شود مشکل را رفع میکند. همچنین پرسنل واحد تجهیزت پزشکی با حضور مداوم خود نظارت کامل دارند و در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان مشکل برطرف می گردد. همکاران تأسیسات نیز در این مدت حضور فعال و منظمی دارند و در صورت نیاز سریعاً در اورژانس حاضر می شوند.IMG 9357 1

از نکات ویژه و مهم بخش اورژانس مرکز طبی کودکان حضور شبانه روزی اعضای هیئت علمی متخصص کودکان هستند که در کنار کادر پرستاری کارآمد و خبره، تلاش می شود تا خدمات با کیفیت بالا به بیماران ارئه شود.

در ۲۴ ساعت بیش از ۳۰۰ مراجعه‌کننده به اورژانس داریم که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است ولی با حضور اعضای هیئت رئیسه  از اولین روز در اورژانس هرگونه مشکل سریعاً رفع می‌شود.

وقتی آمار مراجعین خصوصاً در شیفت شب اورژانس افزایش می‌یابد علیرغم کمبود نیرو، همکاران انتظامات حضور فعال تری دارند و به صورت مداوم  به بخش سرکشی می کنند. البته امیدواریم در سال ۱۴۰۲ مشکل نیروی انسانی این گروه همراه و زحمتکش مرتفع گردد چراکه انتظامات حافظ امنیت و آرامش بیماران و بیمارستان هستند.

رادیولوژی و سونوگرافی و اتاق عمل نیز به صورت منظم و مداوم در حال ارائه خدمات به بیماران هستند و همکاری خوب آنها موجب تسریع در روند تعیین تکلیف بیماران میشود.

سوپروایز اورژانس با بیان اینکه مراجعه ۱۱۵ تا به امروز زیاد نبوده اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکید های بسیار در خصوص ارجاع بیماران از طریق سامانه مواردی از ارجاع نابسامان داشتیم که بیماران پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در یک جمع بندی با توجه به افزایش تعداد مراجعین نسبت به سال گذشته، برنامه ریزی، نظم و آرامش اورژانس را عامل مهمی در رضایت گیرندگان خدمات دانست و در سال جدید برای  همه عزیزان آرزوی سلامتی و آرامش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه