۱۰ نکته درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای دکتر محمدعلی افتخاری

1- دکتر محمدعلی افتخاری یکی از ده عضو مؤسس انجمن دندانپزشکی ایران به عنوان قدیمی ترین و جامع ترین سازمان دندانپزشکی ایران و آخرین عضو هیئت مؤسس خارج از کشور بود.
2- دکتر افتخاری مسن ترین دندانپزشک ایران بود که بیش از 99 سال عمر کرد.
3- دکتر محمدعلی افتخاری در 4 آبان (سالروز ولادت محمدرضا شاه) به دنیا آمد و در 14 خرداد (سالروز ارتحال امام خمینی) درگذشت.
4- دکتر افتخاری اولین دندانپزشکی بود که در یک سال تحصیلی (1325 شمسی) از دو دانشکده دندانپزشکی و حقوق در تهران فارغ التحصیل شد.
5- در بین ده عضو موسس جامعه دندانپزشکی ایران، دکتر محمدعلی افتخاری اولین نفری است که چهار بار (دوره ششم، هفتم، یازدهم و دوازدهم) سمت دبیری را بر عهده داشته است
مسئولیت شرکت را بر عهده داشت.
6- دکتر افتخاری چندین سال به عنوان نماینده دندانپزشکان در سازمان نظام پزشکی از منافع این حرفه دفاع کرده است.
7- دکتر محمدعلی افتخاری علاوه بر مشارکت در تاسیس جامعه دندانپزشکی ایران، نقش موثری در تشکیل جامعه تعاونی دندانپزشکان داشت و اولین مدیر کل این انجمن و اولین عضو این شرکت بود. br />
8- دکتر افتخاری پس از ازدواج هرگز انگشتر طلای خود را از انگشت خود در نیاورد. او سال ها از همسر بیمار خود مراقبت می کرد و پس از مرگ او انگشتر خود را روی انگشت دیگر دست چپ خود گذاشت و هرگز آن را در نیاورد.
9- دکتر محمدعلی افتخاری پس از فوت همسرش قبری را در کنار ایشان در بهشت ​​زهرا خریداری کرد و از همان زمان سنگ نگاره آماده و بر روی قبر نصب شد و فقط تاریخ وفات خالی بود.
10- دکتر افتخاری با وجود اینکه سال ها قبل از درمان منصرف شده بود، تا آخرین روزهای عمر خود به روند علمی و صنفی دندانپزشکی ادامه داد و با وجود سن بالا همچنان در کنگره ها حضور فعال داشت. و همایش های علمی پژوهشی و حتی دعوت به شرکت در برنامه های صنفی در شهرهای دیگر ایران، امتناع نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه