لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟

لمینت کودکان

به گزارش خبرگزاری اول دنت به نقل از خبر گزاری ایران دی دی اس ، لمینت جز کارهای دندانپزشکی بسیار پرطرفدار است. کودکان معمولا اهمیتی به مراقبت و نگهداری از دندان‌های خود نمی‌دهند، به‌همین دلیل دندان کودکان بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی، پوسیدگی، کجی یا منظمی قرار دارد. ورم لثه در کودکان هم مشکل شایع دیگری است که باید به آن توجه داشت. لمینت دندان برای کودکان انجام می‌شود اما باید مراقب بود که این خدمات دندانپزشکی را پیش دندانپزشک متخصص انجام دهید تا از عوارض لمینت دندان مصون بمانید.

 لمینت دندان برای کودکان در مقایسه با ارتودنسی بدون درد بودن و پروسه درمانی کوتاه‌مدت آن است. اما موضوع مهم نصب این ونیرهای دندانی برای کودکان، مراقبت‌های ثانویه بعد از نصب است؛ چرا که عدم رعایت بهداشت احتمال عفونت لثه‌ها و پوسیدگی دندان‌ها را بیشتر می‌کند. البته تشخیص انجام این کار و استفاده از این خدمات دندانپزشکی برای کودکان به دندانپزشک و شرایط دهان و دندان کودک بستگی دارد.

444

برخی از دندانپزشکان لمینت را برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌کنند، چرا که تا قبل ۱۸ سالگی همچنان رشد استخوانی فک صورت می‌گیرد و موقعیت دندان و لثه‌ها تغییر می‌کند. به همین دلیل ممکن است مدتی پس از نصب، لمینت‌ها با لثه ناهماهنگ شوند.

مطالعه بیشتر: دندانپزشکی شبانه روزی در تهران

چه کودکانی می توانند از لمینت استفاده کنند؟

نصب لمینت در سنین پایین تر از بلوغ کامل، به دلیل رشد دندان ها موجب بروز مشکلاتی می شود. برای نصب لمینت با یک دندانپزشک با تجربه و ماهر مشورت کنید.

نوجوانانی که از مشکلات ظاهری دندان های خود، رنج می برند، نباید از روش های تهاجمی مانند نصب لمینت برای ایجاد زیبایی استفاده کنند. لمینت بر نحوه رشد دندان ها تاثیر می گذارد. رشد استخوانی فک در افراد زیر سن بلوغ، می تواند باعث تغییر موقعیت دندان ها و لثه شود. در نتیجه هماهنگی لبه لمینت با لثه به هم می خورد.

لمینت سرامیکی یک روش غیر قابل بازگشت است و به هیچ وجه نباید برای سنین پایین استفاده کرد. در لمینت سرامیکی روی دندان تراشیده می شود و قابل بازگشت نیست. در برخی موارد دندانپزشکان برای درمان مشکلات جزئی دندان ها، از روش کامپوزیت ونیر برای زیباسازی لبخند استفاده می کنند زیرا این روش قابل بازگشت می باشد و می توان کامپوزیت دندان را ترمیم و اصلاح کرد.

آمادگی برای لمینت دندان کودکان

از آنجایی که رشد استخوان و دندان‌ها در سن پایین همچنان ادامه دارد این روش را نمی‌توان جزء خدمات دندانپزشکی مفید برای کودکان دانست. اما اگر بنا به دلایل، دندانپزشک تشخیص داد که باید از ونیر لمینت برای دندان کودک استفاده کند ابتدا باید پوسیدگی‌های اولیه و التهاب لثه‌ای را کامل برطرف کند و بعد سراغ تراشیدن مینای دندان و کارگذاشتن روکش‌ها برود.

لمینت دندان برای کودکان بهتر است یا ارتودنسی؟

ارتودنسی و لمینت دندان دو روش درمانی و ترمیمی برای رفع اختلالات دندانی هستند. دندانپزشک بسته‌به شرایط روش مناسب را تشخیص می‌دهد اما معمولا ارتودنسی را برای کودکان بیشتر از لمینت تجویز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه