برگزاری نشست هیئت رئیسه و روسای بخش های بیمارستان سینا در واپسین روزهای سال 1401

بیمارستان

گزارش اول دنت، دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا در این نشست، ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز بیان داشت: در انتهای هر سال جا دارد که فعالیت های درمانی، پژوهشی، آموزشی و مدیریت بیمارستان مرور و نکات قوت و ضعف آن ارزیابی و نقاط ضعف اصلاح شود.

وی در ادامه به بیان گزارش 3 ماه گذشته بیمارستان پرداخت و افزود: خوشبختانه مشکلات استقرار دستگاه ام ار ای با کمک ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم توسعه دانشگاه رفع شد و اکنون دستگاه ام ار ای در مکان مورد نظر استقرار یافته است و ان شاء الله در اوایل اردیبهشت راه اندازی خواهد شد. همچنین با کمک مالی خیرین و ریاست محترم دانشگاه 95 درصد از پروژه راه اندازی پت اسکن پیش رفته و به یاری خدا راه اندازی این پروژه را نیز در اوایل فصل بهار شاهد خواهیم بود.

در این 3 ماه اطلاعات بخش ها جمع آوری و مشکلات شناسایی شد. در درمانگاه 3 مشکل بزرگ وجود داشت اول لزوم راه اندازی داروخانه که خوشبختانه راه اندازی شد و دوم راه اندازی سونوگرافی صبح در درمانگاه که مقرر شده که با همکاری دکتر شکوری راد، رئیس بخش رادیولوژی در سال آینده این مشکل مرتفع شود. و سومین مشکل نحوه نوبت دهی به بیماران درمانگاه بود که طبق آمار در خردادماه سال جاری، تقریبا 19 درصد بیماران نوبت های خود را به صورت غیر حضوری دریافت می کردند که اینک این عدد به 46 درصد رسیده است. ان شاء الله برنامه بیمارستان بر این مبنا قرار گرفته که درصد نوبت دهی غیر حضوری ظرف مدت زمان 6 ماه به رقم قابل قبولی برسد.

دکتر طالبیان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه بودجه ای نیز برای مقاوم سازی ساختمان شماره 9 و افزودن آن به درمانگاه تخصیص یافته است و در حال حاضر دفتر فنی دانشگاه در حال بررسی مقاوم سازی ساختمان است تا بتوانیم از این ساختمان به صورت بهینه استفاده کنیم.

رئیس بیمارستان همچنین به بیان مشکلات 2 بخش پرداخت و گفت: بخش سی سی یو بیمارستان متاسفانه فاقد بخش پست سی سی یو است به همین لحاظ میزان گردش کاری و تعداد خدمت به بیماران قلبی با مشکلاتی روبه رو است لذا به پیشنهاد رئیس بخش قلب، مکانی برای بخش پست سی سی یو در نظر گرفته شده است و در حال اخذ مجوز از معاونت محترم دانشگاه برای بخش مذکور هستیم .وی همچنین بیان داشت که باید به فکر راه اندازی بخش جراحی قلب برای بیمارستان سینا بود .

وی همچنین با اشاره به بخش پیوند کلیه گفت: بخش پیوند کلیه باید رونق پیدا کند زیرا بیماران از این بخش سود بسیاری می برند و باعث تغییر روند زندگی آنان می شود و باید به طرفی حرکت کنیم که بیمارستان سینا رفرنس پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران شود. در سال جاری 91 عمل پیوند کلیه موفقیت آمیز در این بخش انجام پذیرفته است.

در ادامه نشست مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان، دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان و دکتر محمدرضا قینی، معاون آموزش به بیان گزارشی از فعالیت های خود و اقدامات سال آتی پرداختند. همچنین دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس بخش جراحی عروق بیمارستان و دکتر محمدطالب پور، رئیس بخش جراحی 1 و 4 به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در روند پیشبرد اهداف کلان بیمارستان پرداختند.

سپس از زحمات دکتر محمد قاسم محسنی، رئیس بخش میزراه یک و از روسای پیشین بیمارستان سینا به سبب یک عمر تلاش مستمر در عرصه درمان، آموزش و پژوهش قدردانی شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس ورود به دوران بازنشستگی وی تبریک گفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه