انتقال تجارب دانش پزشکی با روش های قدیمی پذیرفتنی نیست/ هوش مصنوعی جدی گرفته شود

پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه انتقال تجارب دانش پزشکی با روش های قدیمی دیگر پذیرفتنی نیست، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله دانشگاهی است که دانشجو در مقطع p.hd هوش مصنوعی پزشکی تربیت می کند.

به گزارش اول دنت،  دکتر عبدالرضا پازوکی در سمینار کاربردهای بالینی هوش مصنوعی با تشریح برنامه های هفت گانه دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: این برنامه هفت گانه در زمینه ارتباط با صنعت، دانشگاه نسل سوم، خلق ثروت، کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی، بحث جوانی جمعیت و بین المللی سازی تبیین شده است.

 

وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی بیشتر در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین خدمات متنوعی به 800 هزار اتباع افغانستانی در غرب استان تهران به همراه پوشش بهداشتی و درمانی بیش از 5.5 میلیون تا 8 میلیون تهرانی در ساعات روز و شب از سوی این دانشگاه به مردم ارائه می شود.

 

پازوکی با اشاره به اهمیت خلق ثروت از سوی دانشگاه که باید با راه اندازی شرکت های دانش بنیان همانند دانشگاه هاروارد که سالانه 12 میلیارد دلار درآمدزایی دارد، رونق بیشتری پیدا کند، افزود: همچنین می توان محصولات این شرکت ها را در 22 بیمارستان دولتی و 60 بیمارستان خصوصی تحت پوشش دانشگاه عرضه کرد و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی ایران جایگاه تاییدیه محصولات تولیدی خود را نیز به طور مستقل دریافت کرده است.

 

وی با اشاره به مقوله مهم قانون جوانی جمعیت و اقدام دانشگاه در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: همچنین در این دانشگاه هدف فقط تربیت متخصص نیست بلکه باید این پزشکان در مسیر انسانی، خدمت دهنده ای ارزشمند برای آحاد جامعه شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به بحث هوش مصنوعی نیز پرداخت و گفت: هوش مصنوعی از مهم ترین مقولات در دانشگاه به حساب می آید و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله دانشگاهی است که دانشجو در مقطع p.hd هوش مصنوعی پزشکی تربیت می کند.

 

پازوکی ادامه داد: آموزش و انتقال تجربه به روش قدیم دیگر پذیرفتنی نیست و هوش مصنوعی کمک شایانی در حوزه بالین می تواند انجام دهد و در مراحل بعد، مقوله جراحی، مدیریت بیمار و در نهایت ساخت ربات های پزشکی از جمله حوزه های فعالیتی هوش مصنوعی خواهد بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ساخت ربات سینا در حوزه پزشکی در کشور افزود: خوشبختانه با وجود همه محدودیت ها برای ایران، در مقوله هوش مصنوعی پزشکی اقدامات مهمی صورت پذیرفته است.

پازوکی همچنین مبحث چابک سازی را مقوله ای مهم عنوان کرد و گفت: باید فعالیت و مشارکت های علمی صرفا خلاصه در دانشگاه نشود و با مراکز دولتی، خصوصی و دیگر نهادهای علمی دنیا نیز مشارکت علمی برقرار کرد.

 

جغتائی: پزشکی آمیخته با هوش مصنوعی شده است

 

دکتر محمد تقی جغتایی رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این سمینار با تشریح تدوین کمیته رشته هوش مصنوعی عنوان کرد: امروز مبحث CHAT GPT وارد حوزه ارائه مدل درمان بیماری شده است.

 

وی ادامه داد: البته هوش مصنوعی جای پزشک را نمی گیرد ولی به مقوله بالین بسیار کمک خواهد کرد. بنابراین همه اعضای هیئت علمی دانشگاه باید سواد علمی خود در زمینه هوش مصنوعی را افزایش دهند.

 

رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: امروزه دیگر پزشکی آمیخته با هوش مصنوعی شده است و ما نیز باید در دانشگاه به سمت ساخت سنسورهای پزشکی پیش رفته تا در نهایت ساخت ربات های پزشکی امکان پذیر شود.

 

در ادامه این برنامه دکتر حسین ریاضی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیئت علمی گروه هوش مصنوعی در علوم پزشکی به تشریح برنامه های عملیاتی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در دانشگاه پرداخت.

 

منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه