افتخار آفرینی تیم شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسابقه قالب گیری گوش

گوش

دانشجویان دختر و پسر شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با کسب مقام نخست و سوم در دومین مسابقه کشوری قالب گیری گوش افتخار آفریدند.

به گزارش اول دنت  به نقل از دانشکده علوم توانبخشی؛ دکتر نریمان رهبر عضو هیئت علمی شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه کسب مهارت های عملی لازم برای تهیه قالب گوش مناسب از بیماران حین تحصیل در برنامه آموزشی دانشجویان کارشناسی شنوایی شناسی است، گفت: برای دومین بار در ایران، مسابقه قالب‌گیری گوش با هدف ارتقاء این مهارت به همت گروه شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی و همکاری شرکت فن آذرخش در خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

وی ادامه داد: تهیه قالب اولیه گوش که با خمیرهای قالب‌گیری به دقت از گوش افراد کم شنوا تهیه می‌شود در ساخت سمعک‌های مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حوزه نظام سلامت و توانبخشی افراد کم شنوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رهبر تصریح کرد: نکات مهم و حائز اهمیتی در طراحی و ساخت قالب گوش مطرح است که از جمله آنها می‌توان به شکل و اندازه گوش، مجرای گوش و زوایای قالب اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: تهیه قالب اولیه از گوش افراد باید درست و براساس استاندارد صورت پذیرد، زیرا اصولی نبودن آن باعث عدم استفاده راحت و موثر سمعک شده و حتی امکان دارد  تاثیر منفی بر شنوایی کاربر سمعک بگذارد.

رهبر خاطرنشان کرد: موفقیت تیم‌های دانشکده علوم توانبخشی در این مسابقه، نشان دهنده تلاش و پیشرفت قابل توجه دانشجویان این دانشکده در حوزه علمی و فنی زیر نظر اساتید و مربیان مجرب است.

گفتنی است، در این مسابقه، تیم دختران ( نگین بهروزی فر – ماندانا عسگری) و تیم پسران (بهنام خیریه – سجاد جولایی) دانشکده علوم توانبخشی زیر نظر مربی قالب‌گیری گروه دکتر نریمان رهبر به ترتیب موفق به کسب مقام نخست و سوم در بین 18 تیم شرکت کننده از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شدند

منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه