حرف های جالب متخصص فک و صورت و جراح لثه درباره دهان و دندان

حرف های جالب متخصص فک و صورت و جراح لثه درباره دهان و دندان

حرف های جالب متخصص فک و صورت و جراح لثه درباره دهان و دندان
خبرنیوز نوشت:دکتر امین رضا چلبیانلو، متخصص فک و صورت جراح لثه،فلوشیپ ایمپلنت و استاد دانشگاه با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد مشکلات فک و دندان صحبت کرد.

در ادامه مهم ترین بخش گفت و گوی دکتر چلبیانلو را می خوانید.

♦افرادی که دچار درد دندان می شوند و بدون مراجعه به پزشک اقدام به مصرف داروهای خود سرانه می کنند پس از مدتی دچار بیماری های عفونی دهان می شوند.

♦قبل از مصرف دارو در هنگام آبسه کردن دندان باید عامل عفونت شناسایی شود و بعد دارو مصرف شود.

♦با از بین رفتن دندان در دهان، استخوان فک تحلیل می رود، حتی اگر فرد یک دندان خود را از دست بدهد استخوان فک در همان ناحیه از بین می رود و باعث انحراف سایر دندان ها می شود، در صورت دیر مراجعه کردن به پزشک قدرت ایمپلنت کردن دندان نیز از بین می رود.

♦فردی که چند دندان خود را از دست می دهد باعث می شود که نوک چانه به نوک بینی نزدیک شود و فرد عمل درست جویدن را از دست دهد در این صورت فرد باید پیوند استخوان انجام دهد.

♦از همان زمانی که دندان از دهان خارج می شود، کار تحلیل استخوان فک شروع می شو و فرد باید سریع تر برای درمان به پزشک مراجعه کند.

♦افرادی که دچار دیابت هستند و دیابت آن ها کنترل شده است هیچ مانعی برای مراجعه به دندانپزشکی ندارند، در صورتی که نیاز به جراحی و ایمپلنت باشد باید میانگین قند سه ماه خود را بگیرند و با مشورت پزشک به دندانپزشکی مراجعه کنند.

♦سرطان دهان و زبان در ناحیه حفره های دهانی وجود دارد بسیار خطرناک است، اگر در لثه و دور زبان ضایعات رنگی دیده شود حتما باید به پزشک مراجعه کرد، اگر این ضایعات بیش از دوهفته در دهان بماند خطرناک است.

♦مصرف دخانیات و تنباکو از عوامل سرطان دهان و زبان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه