گروه جهادی دندانپزشکی به محلات حاشیه‌نشین کرمانشاه می‌آید

اول دنت /کرمانشاه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح محله به محله درمان بیماریهای دهان و دندان در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه از هفته آینده خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی، امروز(16 اسفند) در نشست هم اندیشی “جهاد تبیین” که با حضور ائمه جماعات شهرستان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات این اداره کل در جهت رفع پاره‌ای از مشکلات و محرومیت‌های استان، اظهار کرد: باتوجه به شرایط سختی که دشمنان برای کشور بوجود آورده‌اند و فشارهای اقتصادی که به مردم ما تحمیل شده، تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم در کنار اقشار ضعیف جامعه باشیم و به آنها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از قشر ضعیف استان در محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند، برنامه‌هایی را برای حمایت از آنها اجرا می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اجرای طرح درمان بیماریهای دهان و دندان در محلات حاشیه نشین کرمانشاه را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: به دلیل بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی قشر ضعیف جامعه عمدتا توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، لذا برنامه ای را در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طبق این برنامه که از هفته آینده در کرمانشاه اجرایی می‌شود، یک گروه جهادی 30 نفره از دندانپزشکان تهرانی به کرمانشاه خواهند آمد تا بصورت محله به محله در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه دهند.

صالحی با بیان اینکه این گروه جهادی در مرحله اول حدود سه روز را در کرمانشاه مستقر خواهند شد، گفت: این برنامه به تناوب تا پاکسازی کاملا محلات حاشیه نشین کرمانشاه از بیماریهای دهان و دندان ادامه پیدا می‌کند.

به گفته این مسئول، اجرای این مرحله از برنامه حدود 500 تا 600 میلیون تومان هزینه برای اداره کل اوقاف استان به همراه خواهد داشت.

وی به دیگر فعالیت‌های اوقاف اشاره کرد و یادآور شد: هرساله در زمان فعالیت مدارس برای دانش آموزان مناطق محروم استان بسته‌های تحصیل آماده می‌کنیم و طی یکسال اخیر حدود 4650 بسته آموزشی را به ارزش حدود چهار میلیارد تومان تهیه و توزیع کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از موقوفات استان کرمانشاه مربوط به حوزه‌های علمیه است، اظهارکرد: سازمان اوقاف کشور در رویکردی جدید برنامه ساماندهی و احیاء این موقوفات را به منظور درآمدزایی از آنها در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سالهای اخیر، دولت با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه شده و همین مسئله هم روی اعتبارات حوزه‌های علمیه تاثیرگذار بوده است، بنابراین برای افزایش درآمد حوزه‌های علمیه باید تدابیری اندیشیده می‌شد که یکی از آنها بحث موقوفات و ساماندهی و احیاء آنها بود.

صالحی به نقش حوزه‌های علمیه در تقویت دینی و فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: نباید اجازه داد تا حوزه‌ها ضعیف شوند و به این دلیل رویکرد ساماندهی و احیاء موقوفات در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه