هنر و علم دندانپزشکی

به نقل از دندال : به عنوان پزشکان، شایستگی ما به پیشرفت مداوم دانش و مهارت ما در هنر و علم دندانپزشکی بستگی دارد. در نتیجه صلاحیت ما به عنوان صاحبان مطب و متخصصان، مستلزم همان میزان مطالعه برای افزایش حرفه و مهارت است. به دست آوردن دانش خارج از آموزش بالینی، این فرصت را برای ما فراهم می کند که اقدامات بهتری را انجام دهیم و تعامل کارکنان را افزایش دهیم، که در نهایت تجربه بهتری را برای بیمار خود ایجاد کنیم. داشتن تسلط بهتر و بیشتر روی حرفه خود به معنای کنار آمدن با استرس روزانه است.

Profit First
شما می توانید با کتاب Profit First شروع کنید: با یاری مایک میخالوویچ (Mike Michalowicz)، حرفه خود را از یک هیولای پول خوار به یک ماشین پول ساز تبدیل کنید.

صاحبان مطب با قسمت “هیولای پول خوار” آشنا هستند. آیا خوب نیست که با دنبال کردن اقدامات عملی نسبتاً ساده به دستگاه پولساز تبدیل شوید؟ این کتاب به شما کمک می کند تا سودآوری را در اولویت قرار دهید، در حالی که به شما می آموزد، چگونه می توانید هزینه های مطب را به بهترین شکل مدیریت کنید و برای هزینه های آینده آماده شوید. در اصل، این یک کتاب بودجه است که در عین آماده سازی برای هزینه های اجتناب ناپذیر، مانند مالیات و شرایط پیش بینی نشده، روش های اطمینان از سودآوری را نیز بیان می کند.

مسلماً، در حالی که باعث پیشرفت حرفه خود هستید، می توانید به راحتی هزینه کنید. مشکل این است که، بدون تخصیص هوشیارانه بودجه، ممکن است در موقعیت هایی با سود کم یا بدون سود هزینه کنید که بازده خوبی از سرمایه شما را فراهم نمی کند. با تصمیم گیری های هوشیارانه می توانید با تضمین حرفه خود تا حد زیادی از استرس خود بکاهید.

ممکن است این سوال را بپرسید که آیا تمرکز روی سود به مراقبت از بیمار آسیب می رساند یا اینکه می تواند شما را به یک دندانپزشک بد تبدیل کند. خوب، جدا از نیاز آشکار به جبران منصفانه وقت شما، اگر سودی به دست نیاورید، ممکن است سرمایه کافی برای افزودن فناوری جدید به مطب یا تأمین مواد دندانپزشکی بهتر به بیماران، نداشته باشید.

علاوه بر این، اگر کسب و کار شما از نظر اقتصادی تضمین نباشد، ترفیع کارکنان بسیار دشوار است. استرس ناشی از مدیریت کارکنان هنگامی که بهترین اعضای تیم شما توسط یک رقیب و ارائه پیشنهادهای جذاب تر فریب خورده اند، به طور قابل توجهی بدتر می شود. همچنین سودآوری برای فروش آسان مطبتان در زمان بازنشستگی نیز حائز اهمیت می باشد. به طور خلاصه، توجه به میزان هزینه و سودآوری و همچنین کنترل استرس در هر بیزینسی اهمیت بالایی دارد.

شما می توانید در صورت تمایل ترجمه فارسی این کتاب ارزشمند را با عنوان اول سود تهیه و مطالعه نمائید اما هیچ چیز مانند خواندن کتاب اورجینال نمی باشد.

The One Thing
در مرحله بعدی، کتاب The One Thing اثر گری کلر و جی پاپاسان را ببینید.

ساده کردن حجم کار، راهی عالی برای استرس زدایی است. دندانپزشکان مانند شعبده بازهایی هستند که می خواهند شمشیرهای متعدد را در هوا نگه دارند. آنها علاوه بر مدیریت مطب و معالجه بیماران، تکنیک های جدید، فناوری جدید و بازسازی مطب را یک باره انجام می دهند.

The One Thing استدلال می کند که ساده سازی کارها برای به عهده گرفتن یک وظیفه ای که شما را در رسیدن به اهداف خود نزدیک می کند، کارآمدترین روش برای تحقق آنها است. اگرچه ساده به نظر می رسد، اما تمرکز روی فعالیتی که شما را سریعتر به خط پایان می رساند منطقی تر است.

این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه تمرکز خود را تغییر دهید، کارها را آسان تر انجام دهید و یا از انجام کارهای غیرضروری صرف نظر کنید.

این کتاب نیز به فارسی ترجمه شده است و با عنوان آن یک چیز و ترجمه ها و انتشارات گوناگون در دسترس می باشد.

The One Thing

The Five Languages of Appreciation in the Workplace

The Five Languages of Appreciation in the Workplace
در آخر، The Five Languages of Appreciation in the Workplace را بخوانید. این کتاب توسط گری چاپمن و دکتر پل وایت با هدف توانمندسازی سازمان ها با تشویق مردم، نوشته و منتشر شده است.

درام کمتری در محل کار می خواهید؟ یا شاید می خواهید از آنچه انجام می دهید قدردانی باشد؟ قدردانی از یک عضو خانواده یا دوست شما می تواند به راحتی با ارسال یک هدیه ویژه یا متن متفکرانه باشد. اما وقتی صحبت از همکاران و اعضای تیم شما می شود، چگونه می توانید به شکلی مناسب قدردانی خود را به روشی که مورد استقبال قرار گیرد یا حتی به سادگی تأیید شود، منتقل کنید؟

پیش فرض این کتاب این است که، با درک شخصیت هر یک از اعضای تیم و یادگیری نحوه تعامل با آنها در آن زمینه، می توانید در سطح عمیق تری به آنها برسید.

این کتاب براساس پنج زبان عشق (The Five Love Languages): راز عشق ماندگار، اثر پرفروش Chapman در سال 1992، روش های مختلفی را نشان می دهد که مردم دوست دارند همکاران از آنها قدردانی کنند. به عنوان مثال، اگر زبان عاشقانه شما “دریافت هدیه” است، هنگام دریافت هدیه بیشتر احساس می کنید که دوست داشته شده اید. اما همچنین معمول است که مردم محبت خود را به شکلی که ترجیح می دهند آن را دریافت کنند نشان دهند.

در این مثال، ممکن است با هدیه دادن به کارمندان خود از آنها قدردانی کنید. هدایا عالی هستند، مگر اینکه شخصی که به آنها هدیه می دهید “زمان با کیفیت” را ترجیح دهد. اگر هدیه را نادیده بگیرید و در عوض، آنها را درگیر مکالمه کنید، احساس ارزش بیشتری می کنند.

هدف از یادگیری این زبان های عشق، شناسایی زبان ترجیحی دیگری است تا بتوانید آنها را به زبانی که آنها می فهمند تأیید کنید. اگر شما از نوعی افرادی هستید که هدیه هایی را می دهید که به نظر نمی رسد از آنها قدردانی شود، شاید شما به زبانی اشتباه صحبت می کنید. ممکن است پرسنل شما هنگام تعریف از آنها در حضور بیماران یا سایر اعضای تیم، احساس ارزش بیشتری کنند. اگرچه درک این مفاهیم نیاز به بررسی از جانب شما دارد، اما دانستن زبان عشق اعضای تیم می تواند روابط کاری را تقویت کند.

پس اگر با تمرکز بر یک چیز، مانند صرف کمی وقت در کاناپه خود با یک کتاب، بتوانید مهارت های لازم برای ساده سازی تلاش های خود و کاهش استرس خود را پیدا کنید، چه می کنید؟ آیا ارزش آن را ندارد که وقت خود را صرف افزایش سود خود کنید؟ دستیابی به دانش که منجر به لذت شغلی می شود زبانی است که همه ما می توانیم آن را درک کنیم. یک کتاب بگیرید و لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه