محققان با کمک چاپ سه بعدی قلب رباتیک با قابلیت قلب واقعی ساختند

قلب

محققان موسسه MIT یک قاب رباتیک ساخته اند که شباهت زیادی به قاب واقعی دارد. در ساخت این قلب از فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده است.

به گزارش‌ اول دنت، در روش جدید محققان توانستند یک قلب کاملا مشابه با قلب واقعی با پوسته نرم و انعطاف پذیر بسازند. با کمک این قلب می توان درمان های مختلف را بر اساس عملکرد هر قلب تنظیم کرد.

محققان برای تولید این قلب در ابتدا یک مدل سه بعدی از تصاویر پزشکی قلب بیمار ایجاد می کنند. سپس این طراحی با استفاده از جوهر پلیمری بصورت سه بعدی چاپ میشود. بدین ترتیب ساختاری از قلب بیمار به عنوان پوسته ای نرم ایجاد میشود. این محققان برای شبیه سازی عملکرد پمپاژ قلب یک بند شبیه به بازوبند فشار را به دور این قلب می پیچند. درون این بند شبیه به یک پوشش حباب دار است.

آنها با تنظیم هوای خروجی باعث ایجاد یک شکل ریتمیک منبسط شده و قلب را منقبض کنند. یک سیستم پنوماتیک نیز حرکت پمپاژ قلب را شبیه سازی می کند. لوکا روزالیا، کارشناس ارشد در علوم فناوری و بهداشت در این مورد می گوید: با توجه به تفاوت قلب هر فرد و تغییرات گسترده در زمان بیماری، می توان از سیستم ما برای بازسازی عملکرد قلب از نظر فیزیولوژیکی و بیماری استفاده کرد.

فناوری چاپ سه بعدی به محققان کمک کرد تا بتوانند یک کپی شخصی از قلب هر بیمار تولید کنند. این قلب بسیار شبیه به قلب واقعی منقبض و منبسط میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه