سبد مخارج اروپایی‌ها؛ هزینه مسکن ساکنان اتحادیه چقدر است؟

مسکن

اداره آمار کمیسیون اروپا از کاهش سهم هزینه مسکن، آب، برق، گاز و سایر منابع انرژی و نیز غذا و نوشیدنی‌های غیرالکلی در بودجه مصرفی خانوارهای ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که سهم هزینه مسکن، آب، برق، گاز و سایر منابع انرژی و نیز غذا و نوشیدنی‌های غیرالکلی در بودجه مصرفی خانوارهای ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۱ با نیم واحد درصد کاهش به ترتیب به ۲۵ و ۱۴.۳ درصد رسید.

بر پایه این گزارش، حمل و نقل در رده‌‌بندی هزینه‌های خانوار رتبه سوم را به خود اختصاص داد. هزینه حمل و نقل ۱۲.۱ درصد از کل هزینه‌های خانوار را شامل شد که ۰.۵ واحد درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ بود. یورواستات این افزایش را ناشی از حذف تدریجی محدودیت‌های کرونایی در سراسر اتحادیه اروپا عنوان کرد.

گزارش یورواستات همچنین حاکیست که سهم مخارج «تفریح و فرهنگ»، «رستوران‌ و هتل‌»، «سلامت» و «لباس و کفش» نیز در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و به ترتیب از ۷.۸، ۶، ۴.۶ و ۴.۱ درصد به ۸، ۶.۶، ۴.۷ و ۴.۲ درصد رسید. اما سهم هزینه‌ «اثاثیه و لوازم خانگی» و همچنین هزینه‌ «آموزش» ثابت بود و ۶ درصد و ۹ درصد از کل هزینه‌های خانوارها را به خود اختصاص داد.

 

البته سهم مخارج مشروبات الکلی، دخانیات و مواد مخدر و نیز کالاها و خدمات متفرقه نیز به میزان یکسان، یعنی ۰.۲ واحد درصد کاهش یافت. این کاهش برای «ارتباطات» ۰.۱ واحد درصد ثبت شد.

 

منبع : یورونیوز فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه