روشی جدید برای کنترل تب یونجه

تب
اول دنت:
تب یونجه بیماری بسیار شایعی است که ۴۲ درصد افراد را مبتلا می‌کند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛ بین تب یونجه و میکروبیوم روده که شامل مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌هایی است که در داخل و روی بدن ما زندگی می‌کنند، ارتباط وجود دارد. به طور خاص، ترکیب میکروبیوم‌های روده و بینی ممکن است در ایجاد علائم تب یونجه نقش داشته باشد.

ساموئل جی وایت (Samuel J. White) استاد ارشد ایمونولوژی ژنتیک از دانشگاه ناتینگهام ترنت و پژوهشگر این مطالعات گفت: با بررسی این ارتباط، می‌توانیم درمان‌های جایگزین بالقوه‌ای را شناسایی کنیم که ممکن است به کاهش اثرات تب یونجه بر زندگی روزمره افراد کمک کند.

وایت افزود: اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه دارای خواص ضد التهابی هستند. تحقیقات نشان داده است که سطوح پایین دو سویه باکتریایی که اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه تولید می‌کنند، با افزایش خطر ابتلا به تب یونجه مرتبط است.

علاوه بر میکروبیوم روده، تب یونجه همچنین به نظر می‌رسد با میکروبیوم بینی، جامعه میکروارگانیسم‌هایی که در مجرای بینی ساکن هستند، مرتبط باشد. میکروبیوم بینی نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی و محافظت در برابر پاتوژن‌های مضری دارد که از طریق بینی وارد بدن ما می‌شوند.

محققان اعلام کردند: پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که ترکیب باکتری‌های خوب را در بدن تقویت می‌کنند. در همین حال، پری بیوتیک‌ها فیبر‌هایی هستند که باکتری‌های مفید روده را تحریک می‌کنند. به نظر می‌رسد پروبیوتیک‌ها پاسخ ایمنی را تعدیل کرده و به ویژه تولید سایتوکین‌های التهابی را کاهش می‌دهند. این‌ها مولکول‌های سیگنالی هستند که توسط سلول‌های سیستم ایمنی تولید می‌شوند و التهاب را تحریک می‌کنند.

محققان در خاتمه اعلام کردند که اگر از تب یونجه رنج می‌برید، ممکن است بخواهید پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. مکمل‌های پروبیوتیک به طور گسترده در اشکال مختلف از جمله کپسول، قرص، پودر و نوشیدنی در دسترس هستند. همچنین می‌توانید غذا‌های غنی از پروبیوتیک را که شامل غذا‌های تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش، کیمچی و کومبوچا است،در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه