تراپیست بیشتر بر سلامت ذهنی شما تاثیر دارد یا مدیرتان؟

ذهن

 اول دنت: اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تقریباً برای ۷۰٪ از افراد این موضوع صدق می‌کند: مدیر، نسبت به درمانگر یا پزشک تأثیر بیشتری بر سلامت روان افراد دارد – و تاثیر مدیر به اندازه تأثیر شریک زندگی افراد است. اگر شما یک رهبر تیم هستید، حق دارید که این داده‌ها را هشیار کننده تلقی کنید.

خطرات برای رهبران تیم همیشه زیاد بوده است، اما دانستن اینکه شما بر مردم تأثیر زیادی می‌گذارید، باعث می‌شود که رهبران تیم دقت بیشتری نشان دهند و اطمینان حاصل کنند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند و مثبت‌ترین تأثیرات خود را بر افراد بگذارند.

سلامت روان مهم است

به گفته ۶۹ درصد از افراد، مدیران برابر با تأثیر شریک زندگی، بیشترین تأثیر را بر سلامت روان آن‌ها داشتند. و این بیشتر از تاثیر پزشک (۵۱%) یا تراپیست (۴۱%) بود. این آمار بر اساس یک مطالعه جدید انجام شده است که توسط موسسه نیروی کار UKG بر ۳۴۰۰ نفر در ۱۰ کشور جهان انجام شده است.

تعداد زیادی از مردم تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند. در واقع، طبق این مطالعه، ۴۳ درصد از کارمندان گزارش کردند که خسته هستند و ۷۸ درصد می‌گویند استرس بر عملکرد کاری آنها تأثیر منفی می‌گذارد. سایر جنبه‌های زندگی نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند، زیرا ۷۱ درصد گفتند استرس در محل کار تأثیر منفی بر زندگی شخصی‌شان می‌گذارد، ۶۴ درصد گفتند که از سلامت روحی آن‌ها کاسته شده و ۶۲ درصد گفتند که بر اثر آن روابطشان تضعیف شده است.

علاوه بر دلایل انسانی برای توجه به سلامت روان، کسب‌وکار نیز از این موضوع بهره‌مند می‌شود. وقتی افراد دارای سلامت روانی مثبت هستند، ۶۳ درصد می‌گویند که به کار خود متعهد هستند و ۸۰ درصد می‌گویند که پرانرژی هستند.

نقش رهبری تیم

رهبران تیم نقش مهمی در کمک به شرایط سلامت روان مثبت خود و دیگران دارند. نشریه فوربس تاثیرگذارترین رویکردها برای این هدف را پیشنهاد کرده است:

خودتان را مدیریت کنید

بسیاری از رهبران سعی می‌کنند با انجام سخت‌ترین کارها – یا کارهای اضافی – از اعضای تیم در برابر استرس یا چالش محافظت کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است ساعات طولانی را صرف این موضوع کنند و در این فرآیند در مرزهای کاری خود اختلال ایجاد کنند. در واقع، ۳۵ درصد از رهبران تیم‌ها در مطالعه مؤسسه نیروی کار گزارش دادند که در محل کار دچار استرس هستند و ۴۲ درصد احساس کردند که این به دلیل استرسی است که خودشان به خود وارد می‌کنند.

به عنوان یک رهبر، به کار زیاد برای خود یا تیمتان نه بگویید و در مقابل اصرار خود برای به عهده گرفتن کارها مقاومت کنید. افراد مشاهده می‌کنند که شما چگونه حجم کاری خود را مدیریت می‌کنید و از انتخاب‌های شما به عنوان یک الگو استفاده می‌کنند- خواه این موضوع هدف شما باشد یا نباشد. بنابراین از وارد کردن فشار بیش از حد به خود خودداری کنید. دیگران را آموزش دهید، تفویض اختیار کنید، قدرت دهید و از کار گروهی و هماهنگی با گروه‌های دیگر اطمینان حاصل کنید تا همه چیز بر دوش شما نیفتد.

تاثیر خود را بشناسید

این تحقیق همچنین نشان داد که یک سوم از افراد می‌گویند مدیر آنها تأثیر خود را بر سلامت روحی دیگران تشخیص نمی‌دهد. از تاثیر لیزری رهبری تیم آگاه باشید. مردم تحت تأثیر همه اطرافیان خود قرار می‌گیرند، اما رهبران تأثیر زیادی بر افراد دارند – و افراد تمایل دارند رفتار رهبر تیمشان را زیر ذره‌بین قرار دهند و به ویژه به آنچه رهبران تیمشان می‌گویند و انجام می‌دهند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بر همدلی تاکید کنید زیرا کار درستی است و به این دلیل که تأثیرات مثبتی بر نوآوری، مشارکت و حفظ افراد دارد. از افراد بپرسید که چگونه کار می‌کنند، وقتی می‌بینید که ممکن است به لحاظ روحی از حالت عادی خارج شده باشند یا زمانی که ممکن است به حمایت نیاز داشته باشند، هماهنگ کنید، زیرا در حال کار بر روی یک مشکل چالش‌برانگیز هستند.

علاوه بر این، افراد را به منابع مرتبط کنید – خواه این یک برنامه کمک به کارمند، تیم منابع انسانی یا برنامه‌هایی برای حمایت از آنها باشد. بر اساس مطالعه موسسه نیروی کار، ۷۰ درصد از مردم دوست دارند مدیرشان برای حمایت از سلامت روان، کارهای بیشتری انجام دهد – و اینها راه‌هایی هستند که شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

به افراد دلیلی برای اهمیت دادن بدهید

زمانی که افراد با هدف و تصویری بزرگتر احساس ارتباط می‌کنند، نسبت به کار خود نیز احساس بهتری خواهند داشت. چشم‌انداز و ماموریت سازمان را به افراد یادآوری کنید و در مورد اهمیت کار آنها شفاف باشید.

بر اساس تحقیقات اخیر گالوپ، زمانی که افراد به صورت ترکیبی کار می‌کنند (که امروزه تعداد زیادی از کارکنان این کار را می‌کنند)، ممکن است به خصوص با حس برقراری ارتباط با هدف سازمان و فرهنگ آن مشکل داشته باشند و ممکن است در مورد انتظارات خود یا معنای کارشان ذهن شفافی نداشته نباشند. شما می‌توانید به عنوان یک رهبر تیم با الهام بخشیدن به هدف و دادن درک روشنی از معنای موفقیت برای شغلشان و نحوه ارتباط آن با کار همکاران و مشتریانشان به آن‌ها کمک کنید.

افراد را به هم متصل کنید

همچنین می‌توانید با اطمینان از در دسترس بودن و پاسخگو بودنتان، تأثیر مثبتی بر سلامت روحی افراد داشته باشید. در دسترس باشید، به سرعت با افراد تماس بگیرید و نحوه و زمان دسترسی افراد به شما را روشن کنید. وقتی رهبران تیم حضور و دسترسی بیشتری داشته باشند، به ایجاد اعتماد، فرهنگ مثبت و احساس اهمیت افراد در سازمان کمک می‌کنند.

همچنین ارتباط اعضای تیم را با دیگران در سازمان برقرار کنید. ارتباط برای حس خوشبختی بسیار مهم است، چه برای افراد درونگرا و چه برونگرا. به اعضای تیم کمک کنید تا روابط مربیگری را شکل دهند، کار را طوری سازماندهی کنند تا افراد در بخش‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند و از تلاش‌های داوطلبانه اعضای تیم حمایت کنند تا در خدمت به جامعه به یکدیگر بپیوندند.

چالش ایجاد کنید

یکی از سوء تفاهم‌ها در مورد استرس این است که کم‌اش هم زیاد است. در واقع، مردم به مقدار درستی از استرس طلایی نیاز دارند. با چالش بسیار کم، افراد انگیزه و فرسودگی شغلی خود را از دست می‌دهند، همانطور که با چالش‌های بیش از حد این کار را انجام می‌دهند.

مطمئن باشید که به افراد فرصت‌هایی برای یادگیری و پیشرفت می‌دهید. از آنها بپرسید که در نقش فعلی و نقش بعدی خود چه می‌خواهند. تصور نکنید که همه خواهان ترفیع در یک بخش هستند. برای برخی، رشد ممکن است شامل ایفای نقش در بخش‌های مجاور یا مشارکت در یک پروژه با دید بالا باشد. برای دیگران، فرصت‌های جذاب می‌تواند کلاس درس باشد یا می‌تواند شامل کار در کنار دیگران در یک ابتکار خاص باشد.

در مورد افراد و آنچه آنها را برمی‌انگیزد کنجکاو باشید – و سپس تمام تلاش خود را بکنید تا خواسته‌های آنها را با کاری که ارزش افزوده در سازمان ایجاد می‌کند مطابقت دهید.

به افراد حق انتخاب بدهید

زمانی که افراد انتخاب و استقلال داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که انواع سلامت روحی را تجربه کنند. طبق مطالعه مرکز Atlassian، انعطاف‌پذیری نتایج مثبتی از جمله نوآوری و حفظ نیروی کار برای کسب‌وکار نیز در پی دارد.

افراد را با انتخاب هر چه بیشتر در مورد مکان، زمان و نحوه کارشان توانمند کنید. کنترل پروژه‌هایی را که روی آنها کار می‌کنند و نحوه انجام کارها را به خودشان بسپارید. مطمئناً برخی از مشاغل نسبت به سایرین انعطاف‌پذیری بیشتری دارند، اما ایجاد خودمختاری در جایی که ممکن است، کمک قابل توجهی به سلامت روحی حال کارکنان است.

سالم بمانید

بهترین رهبران تیم‌ها از سلامت روان خود مراقبت می‌کنند و به اعضای تیم خود نیز توجه می‌کنند. تأثیر همه این‌ها بر افراد چیز کوچکی نیست، اما دشوار هم نیست. رهبران تیم‌ها می‌توانند با هماهنگ کردن، گوش دادن و نشان دادن همدلی و شفقت تأثیرات بزرگی برجای بگذارند. زمانی که رهبران قصد دارند بهترین کار خود را انجام دهند، خطرات زیاد است، اما شانس موفقیت نیز زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه