تأمین به موقع دارو و رفع مشکلات و دغدغه‌های بیماران خاص یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

تأمین به موقع دارو و رفع مشکلات و دغدغه‌های بیماران خاص یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسداللهی روز دوشنبه در جلسه کمیته بیماری‌های خاص آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تأمین به موقع دارو و رفع مشکلات و دغدغه‌های بیماران خاص یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بیمه‌ای و تأمین داروهای این بیماران باید به فکر ایجاد پشتوانه‌ای قوی برای این بیماران بوده و آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت مصرف دارو برای این قشر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: بر همین اساس رسیدگی به مشکلات بیماران خاص و گسترش امکانات و تجهیزات درمانی برای آنها می‌تواند التیامی بر آلام این قشر باشد.

اسداللهی ادامه داد: با توجه به وضعیت درمان و مشکلات معیشتی بیماران خاص، باید با تدوین برنامه‌های منسجم و تعریف شده گام‌های اساسی و مؤثری برای تسهیل روند درمان این بیماران برداشته شود.

در این جلسه مسائل و مشکلات بیماران خاص کلیوی شامل افزایش هزینه برخی داروها، فرسودگی دستگاه‌های دیالیز، از کارافتادگی بیماران، تجمیع آزمایش‌های قبل از پیوند در مراکز دولتی و پوشش بیمه‌ای، انجام رایگان امور دندان‌پزشکی بیماران، بررسی و ارائه راهکارهای علمی و عملی پیرامون وضعیت هزینه‌های درمان پیگیری و بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه