۵ راهکار فوری برای سلامت قلب؛ از آجیل تا خواب خوب!

سلامت

برای مراقبت از قلب نیاز به صرف زمان زیادی ندارید؛ در اینجا پنج راهکار فوری آموزش داده می‌شود که با انجام آن‌ها می‌توانید از سلامت قلب خود مطمئن شوید.

به گزارش اول دنت و به نقل از hopkinsmedicine، این راهکارهای فوری از خوردن یک میان وعده‌ی سالم تا خوب خوابیدن می‌توانند به سلامت قلب شما کمک کنند.

میان وعده آجیل

آجیل ها چربی های غیراشباع سالم را تامین می کنند. خودرن مقداری آجیل در هفته باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی می‌شود. در این میان گردو نسبت به سایر آجیل ها اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری دارد و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

ورزش

ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای داشتن قلب سالم انجام دهید.

بهتر است بیشتر روزهای هفته را ورزش کنید. برای مثال، می توانید ۳۰ دقیقه در روز و به مدت پنج روز در هفته ورزش کنید.

با این حال، حتی فعالیتهای کوتاه تر مانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه  حالت کششی، می‌تواند برای قلب مفید باشد.

زودتر به رختخواب بروید

بدون خواب کافی، خطر ابتلا به بیماری قلبی و حمله قلبی افزایش می‌یابد . صرف نظر از سن، وزن یا ورزش  کردن، بهتر است خواب کافی داشته باشید.

چکاپ کنید

بهتر است هر چند وقت یک بار با توجه به سن خود؛ به پزشک مراجعه کرده و چکاپ کنید.

از اپلیکیشن های سلامت مانند Heart Smart کمک بگیرید. این اپ با نکاتی آسان، فهرست‌های مفید و عملی می‌تواند شما را از بیماری‌های قلبی دور نگه دارد. چه ۲۵ ساله یا ۶۵ ساله بهتر است نسخه رایگان این اپ را دریافت کنید.

در محل کار مراقب قلب خود باشید

محیط های کار شرایطی را مهیا می‌کنند تا به کارکنان کمک کنند تناسب اندام داشته باشند. از بخش منابع انسانی خود بپرسید. شما می‌توانید با عضویت در باشگاه در محل کار از سلامت جسمی بیشتری برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه