۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند

۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی، در اجلاس کشوری مدیران گروه و کارشناسان مسئول سلامت دهان و دندان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، گفت: در کل کشور حدود ۳۴۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت دارای واحد دندانپزشکی هستند.

وی افزود: تعداد دندانپزشکان ۲۷۷۸ نفر و نزدیک به هزار نفر نیروی حد واسط بهداشتی نیز در مراکز بهداشتی مشغول به کار هستند.۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

سیدمعلمی اظهار داشت: با وجود گسترش مراکز خدمات جامع سلامت در سطح کشور و نیز وجود حدود ۲۴ هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت، امکان توسعه سلامت دهان و دندان در جامعه فراهم است که نیاز به برنامه ریزی و اجرا و پایش دقیق برنامه‌ها دارد.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه گروه‌های هدف ما نوزادان تا دو سال، کودکان ۳ تا ۶ سال، کودکان ۶ تا ۱۴ سال و زنان باردار و شیرده هستند، گفت: ۳۳ درصد فارغ التحصیلان دندانپزشکی وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند. بخش زیادی از این افراد با کمک نهادهای دیگر در شهرها و مراکز برخوردار توزیع می‌شوند که باید با اصلاح قانون این روند را تغییر داد.۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

سیدمعلمی افزود: تمام نیروهای طرحی باید در بخش بهداشت به کارگیری شوند و مدیران گروه باید بر این امر نظارت داشته باشند.۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

وی، راهبرد کلی دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت را “راهبری و هدف‌گذاری ملی، برنامه ریزی و اجرای منطقه‌ای” اعلام کرد و گفت: با توجه به رویکرد گسترش عدالت در سلامت و توجه به مناطق محروم، مدیران گروه سلامت دهان و دندان ضمن توجه به اهداف ملی برای منطقه تحت پوشش خود با شناخت شرایط منطقه‌ای باید برنامه ریزی کنند.۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

وی با اشاره بر تأثیر بیماری کرونا و کاهش شدید خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت، بر فعال سازی مجدد مراکز تاکید کرد و بیان داشت: به کارگیری دندانپزشکان طرحی و متعهد بومی در مراکز جامع سلامت طبق قوانین موجود، اصلاح در پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت و گسترش پوشش بیمه‌ای برای خدمات دندانپزشکی از اقدامات مهم انجام شده دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در کشور است.۳۳ درصد دندانپزشکان وارد حوزه بهداشت نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه