۲ هزار نفر در کوثر از خدمات درمانی «نورآوران سلامت» بهره‌مند شدند

کوثر

کوثر – مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲ هزار و ۱۳۴ نفر در شهرستان کوثر از خدمات درمانی خیریه «نورآوران سلامت غرب کشور» بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار اول دنت ، مهدی رهبر بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از سایت درمانی خیریه نوآوران سلامت غرب کشور در شهرستان کوثر اظهار کرد: با پیگیری‌های قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سایت درمانی خیریه نورآوران سلامت غرب کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه در شهرستان کوثر مستقر شد و در مدت ۳۵ روز گذشته به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری خیریه نورآوران سلامت غرب کشور و قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه سایت درمانی این خیریه از ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شهرستان کوثر مستقر شده است.

مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سه حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی و بینایی سنجی، در این سایت درمانی به مردم شهرستان‌های کوثر و خلخال، خدمات ارائه می‌شود.

رهبر بیان کرد: اپتومتریست‌های حاضر در این سایت درمانی از استان اردبیل تأمین شده‌اند که فرآیند بینایی سنجی برای مراجعین انجام شده و فرم‌های عینک رایگان به مردم تحویل داده می‌شود.

مسئول قرارگاه جهادی شهیدان نوعی‌اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه بیماران مستعد عمل چشم به متخصص چشم‌پزشکی ارجاع داده می‌شوند، افزود: در حال حاضر با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی از متخصصین ماهر چشم پزشکی کشور، فرآیند عمل چشم در سایت درمانی انجام می‌شود و در ۳۵ روز آینده نیز فعالیت سایت درمانی نورآوران سلامت غرب کشور، ادامه خواهد داشت.

رهبر با اشاره به اینکه استقرار این سایت درمانی تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: در حوزه دندانپزشکی نیز خدمات متنوعی از قبیل ترمیمی، کشیدن دندان و درمان ریشه انجام می‌شود و نیروهای درمانی حاضر از تمامی شهرهای کشور و خود اردبیل در این سایت درمانی حضور دارند تا به مردم خدمات ارائه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوثر نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: از ۱۰ اردیبهشت ماه تا به امروز، مراجعین حوزه دندانپزشکی در سایت درمانی نورآوران سلامت غرب کشور، ۹۰۴ نفر بودند که در مجموع یک هزار و ۴۴۸ خدمت اعم از کشیدن دندان، جرم گیری و ترمیم به این افراد ارائه شده است.

امین ابراهیمی گفت: یک هزار و ۲۳۰ نفر نیز متقاضی دریافت خدمات چشم پزشکی بودند که از این تعداد ۵۳۰ نفر به متخصص چشم پزشکی ارجاع داده شده و برای ۴۵۹ نفر نیز تعیین عینک انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوثر تصریح کرد: برای ۱۵۱ نفر تجویز دارو صورت گرفته و ۱۰۶ نفر نیز کاندید عمل جراحی بوده‌اند که عمل ۶۱ نفر این تعداد، با موفقیت انجام شده است.

ابراهیمی بیان کرد: عمل چشم ۱۰ نفر از افراد نیز به دلیل برخی خطرات احتمالی عمل به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شده است تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این رابطه صورت بگیرد.

وی گفت: امیدواریم شاهد ترویج فرهنگ نیکوکاری و کمک به مردم مناطق محروم به عنوان یک فرهنگ جاری و ساری در جامعه باشیم.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه