یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها

یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها

به نقل از «اقتصاد آنلاین»
یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها

یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها – به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن سمیاری دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی درمورد این موضوع که دندان کمتر باعث کوتاهی عمر می‌شود اظهارکرد: این موضوع مستقیماً ارتباطی به طول عمر انسان ندارد اما به صورت غیرمستقیم می‌تواند روی کیفیت زندگی انسان اثر بگذارد.

وی شیوع بی دندانی کامل بعد از ۳۵ سالگی را در ایران بین ۱۹ تا ۳۸ درصد اعلام کرد و افزود: کسی که حتی یک دندان هم از دست داده باشد جزو افراد بی دندان محسوب می‌شود که آمار آن هم حدود ۶۰ درصد است.یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها
دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی با بیان اینکه بی دندانی موجب کاهش کیفیت زندگی و کاهش امید به زندگی می‌شود گفت: بسیاری از بیماران بی دندانی کامل دارند و خیلی افسرده هستند اما وقتی دندان‌های آن‌ها بازسازی می‌شود امید به زندگی آنها هم افزایش می‌یابد.

سمیاری با اذعان به این مطلب که کاهش هزینه‌های دندانپزشکی و حمایت‌های بیمه‌ای از خدمات دندانپزشکی می‌تواند تعداد بی دندان‌ها را در کشور کاهش دهد تأکید کرد: بهترین راه حمایت از مردم در بخش هزینه‌های دندانپزشکی و هزینه‌های درمان، استفاده از بیمه‌هاست؛ با وجود اینکه بیمه‌ها به عنوان سودآورترین صنعت کشور حضور دارند اما خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند.

وی افزود: بیمه‌ها مانند برخی شرکت‌ها از جمله شرکت نفت حداقل می‌توانند بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی بیمه شدگان خود را تقبل کنند.

دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی به بیمه‌ها پیشنهاد کرد که تا قبل از پرهزینه شدن کار دندان (مانند به عصب رسیدن و نیاز به روکش) مردم را به ترمیم دندان‌هایشان و جرم گیری دندان‌ها تشویق کرده و این هزینه‌های پایین و کارهای ساده دندان را تقبل کنند.

سمیاری با بیان اینکه مصرف دخانیات به ویژه سیگار می‌تواند موجب تعمیق بیماری‌های لثه‌ای و بیماری‌های دهان و دندان شود گفت: کسانی که از سیگار استفاده نمی‌کنند به درمان‌های سنگین و پیشرفته دهان و دندان هم نیاز پیدا نخواهند کرد.یک راهکار حیاتی برای محافظت از دندان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه