گردگشگری دندان پزشکی چیست؟

گردگشگری

گردشگری دندانپزشکی (همچنین به عنوان تعطیلات دندانپزشکی در اروپا شناخته می شود) زیر مجموعه ای از بخش گردشگری پزشکی می باشد.

شامل افرادی است که به دنبال مراقبت های دندانی خارج از سیستم های مراقبت های بهداشتی در داخل کشور یا دور از محله خود هستند این درمان ها ممکن است با تعطیلات همراه باشد. این افراد شامل افرادی هستند که به دنبال مراقبت های دندانی خارج از سیستم های مراقبت های بهداشتی مکان خود هستند ، گردشگری دندانپزشکی در سراسر جهان رو به رشد است .

در حالی که گردشگران دندانپزشکی ممکن است به دلایل مختلف یک کشور را انتخاب کنند،اما انتخاب های آنها معمولا با ملاحظات قیمت انجام می شود. تغییرات گسترده در اقتصاد کشورهایی که مرز مشترک دارند، اصلی ترین دلیل این امتخاب ها می باشد. نمونه هایی از آن سفر برای انجام خدمات دندان پزشکی عبارتند از:

• از اتریش به اوکراین، مجارستان، اسلواکی، اسلوونی، بلغارستان و رومانی است.

• ازایالات متحده و کانادا به مکزیک، کاستاریکا، اکوادور و پرو

• از جمهوری ایرلند به ایرلند شمالی، مجارستان، اوکراین، لهستان، بلغارستان و ترکیه

• از استرالیا به تایلند و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد.

در حالی که گردشگران پزشکی اغلب کشورهایی با دارای درآمد بالا از نظر اقتصادی هستند ، انها معمولا کشورهای در حال توسعه که خدمات در آنها ارزان قیمت تر می باشد را انتخاب می کنند، عوامل دیگر برای انتخاب کشور مقصد و تصمیم به سفر آن مکان می تواند مراقبت های بهداشت عمومی یا دسترسی عمومی به مراقبت های بهداشتی باشد.

گردشگران دندانپزشکی عمدتا به منظور استفاده از قیمت های پایین تر مسافرت می کنند. دلیل های بسیاری برای این قیمت های پایین تر وجود دارد.از جمله : دندانپزشکان که در کشورهای در حال توسعه هستند ، قادر به استفاده از هزینه های ثابت پایین تر، هزینه های کار پایین، مداخله کمتردولت ، هزینه های تحصیلی پایین تر و هزینه های کمتر بیمه می باشند.

بخش عمده ای از بحث در مورد گردشگری دندانپزشکی و گردشگری پزشکی ، به طور کلی در مورد اینکه آیا تفاوت قیمت ها منجر به تفاوت های کیفی می شود یا نه ، متمرکز است . مسئله دیگری که بر این بحث تاثیر می گذارد فقدان یک کمیته بازرسی مستقل برای دندانپزشکی،  مشابه ی کمسیون بین المللی بین المللی برای پزشکی است.

می توان قیمت های درمان در کشورهای مختلف را با هم مقایسه کرد. با توجه به ماهیت بین المللی برخی از محصولات و مارک ها، ممکن است این یک مقایسه معتبر باشد. به عنوان مثال، همان روکش چینی که در یک آزمایشگاه در سوئد ساخته شده است، می تواند تا 2500 AUD در استرالیا باشد، اما تنها 1200 AUD در هند است.

واضح است که هزینه خدمات دندانپزشکی در خارج از کشورهای توسعه یافته ، حتی زمانی که همراه با هزینه های سفر محاسبه می شود، باز هم به میزان قابل توجهی ارزان تر از روش های مشابه در داخل خواهد بود.یکی از مناسبترین این کشورها ، ایران می باشد که علاوه بر داشتن پزشکانی ماهر و با تجربه ، هزینه های تمام شده خدمات دندانپزشکی در آن نیز به پایین حد ممکن می رسد.

 

منبع: دندانپزشکی پرهـام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه