گرایش مردم به داشتن دندان‌های زیبا

گرایش مردم به داشتن دندان‌های زیبا

حدیثه محمدپورزرندی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گرایش و اقبال عمومی به کارهای زیبایی دندان‌ها، افزود: گرایش مردم به داشتن دندان‌های زیبا، مثل جراحی بینی رو به افزایش است و همین موضوع می‌تواند با عارضه‌هایی همراه باشد.

وی توضیح داد: همانطور که برای جراحی زیبایی بینی، باید نزد پزشک متخصص و مجرب جراحی پلاستیک رفت، برای درمان‌های زیبایی دندان‌ها نیز باید سراغ پزشک متخصص این کار رفت.

این جراح دندانپزشکی ضمن هشدار نسبت به عارضه‌های ناشی از درمان نامناسب زیبایی دندان‌ها، گفت: اگر درمان زیبایی به درستی انجام نشود مثلاً مینای دندان‌ها بیش از حد تراشیده شود و به عاج برسد، یا روش انجام کار با دقت و صرف زمان کافی نباشد، مشکلات زیادی در پی خواهد داشت که شاید بعضاً قابل جبران نباشند.

محمدپورزرندی افزود: علم درمان‌های زیبایی دندانپزشکی آنقدر گسترده است که تخصص‌های جداگانه دانشگاهی برای آن تعریف شده و هر روز شاهد روش‌های جدید هستیم که می‌بایست توسط متخصص دانشگاهی انجام شود.

وی به یک مورد از درمان‌های زیبایی دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در روش لامینیت سرامیکی یا همان ونیر سرامیکی (چینی)، ابتدا دندانپزشک تراش کمی روی دندان‌ها انجام داده، قالب گیری می‌کند و سپس قالب‌ها به لابراتوار فرستاده می‌شود. لامینیت‌های سرامیک در لابراتوار آماده شده و در جلسه بعد روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. تراش لامینیت با تراش روکش متفاوت بوده و بسیار کمتر است و فقط ۰.۳ تا ۰.۵ میلی متر از سطح روی دندان برداشته می‌شود.

محمدپورزرندی تاکید کرد: روش انجام لامینیت و مقدار تراش دندان‌ها بسیار مهم است. دندانپزشک ماهر و متبحر می‌تواند در بسیاری از موارد بدون هیچ گونه تراش و بدون آسیب به مینای دندان‌ها این درمان را انجام دهد.

این متخصص دندانپزشکی زیبایی گفت: هر کسی که مایل است به فرم دلخواه و زیبایی برای دندان‌های خود برسد، باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کند که با روش‌ها و تکنیک‌های ترمیم دندان کاملاً آشنا باشد و بتواند متناسب با نوع دندان و ویژگی‌های شخص بیمار، بهترین نتیجه ممکن را برای او رقم بزند. همچنین، این متخصص دندانپزشکی، باید در مهارت‌های زیبایی شناسی به درک بالایی دست پیدا کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه