کودکان و دندان‌های شیریشان چرا به دندانپزشک نیاز دارند

کودکان و دندان‌های شیریشان چرا به دندانپزشک نیاز دارند

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مختصص دندانپزشکی کودکان باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟ ترس کودک شما چگونه می‌تواند با یک دندانپزشک کودک متخصص برطرف شود؟ دکتر دندانپزشک عمومی و کودک چه تفاوتی دارند و آیا لازم است کودک از سنین پایین برای دندان‌های شیری به دندان پزشک مراجعه کرد؟ انتخاب دندانپزشک متخصص کودک چگونه امنیت جانی او را تأمین خواهد کرد؟

چگونه یک دندانپزشک خوب را بشناسیم

معیارهای متعددی در ارتباط با خصوصیات یک دندانپزشک خوب وجود دارد. در مرحله اول دندانپزشک کودک از موارد مصرفی را مناسبی استفاده کند و از پیشرفت‌ها و اصلاحاتی که در هر ماده ایجاد می‌شود با خبر باشد اما آیا تنها استفاده از مواد مطلوب کافی است؟ در کنار مواد مصرفی دندانپزشک باید از روحیه تعامل با کودکان برخوردار باشد یک دندانپزشک کودک خوب باید تعامل مناسبی را با کودک داشته باشد. با کودک ارتباط برقرار کند. با او رفتار گرم و مناسبی را داشته باشد برای کودک شما زمان بگذارد. به سوالات او و شما با حوصله پاسخ دهد. دندانپزشک کودک خوب می‌داند که روحیات و اخلاق هر یک از کودکان با یک دیگر متفاوت است بنابر این با حوصله است و با حس شوخ طبعی سعی دارد تا محیط مناسبی را برای کودک ایجاد کند. خلاق است و در صورت همکاری نکردن کودک از شیوه‌های گوناگون در سرگرم کردن او استفاده می‌کند.

دندانپزشک کودک باید استقبال خوبی از کودک داشته باشد تا علاوه بر ایجاد رابطه دوستانه بتواند محیطی بدون استرس و با آرامشی را برای کودک ایجاد کنند.

کودکان و دندان‌های شیریشان چرا به دندانپزشک نیاز دارند

شاید گمان کنید کودکان با داشتن دندان‌های شیری دیگر نیازی به مراجعه به دندان پزشک را ندارند اما این مسئله تا چه اندازه و به چه علت اشتباه است و از چه سنی کودک را باید به دندانپزشک برد شود؟ به گفته دکتر کوشکی یکی از بهترین دندانپزشکان کودک با شروع رشد اولین دندان در دهان کودک معاینات دندانپزشکی به بخش مهمی از بهداشت دهان و دندان تبدیل می‌شود” برخی از کودکان تا پیش از پوسیدگی دندان سابقه دندانپزشکی را ندارند. دندانپزشکان کودک بر مراقبت‌های پیشگیرانه تاکید دارند و متخصصین این رشته تاکید دارند تا کودکان از از سنین پایین و پیش از آسیب‌ها به دندانپزشک مراجعه داشته باشند تا کودک بتواند با آرامش با محیط دندانپزشکی ارتباط برقرار کند. هنگامی که پیش از آسیب‌ها و خرابی‌ها کودک را نزد دندانپزشک مراجعه نکنید دکتر دندانپزشک ناچار به انجام ترمیم‌های دشوار می‌شود و در کودک ترس و اضطرابی را ایجاد کرده و علاوه بر این موارد مراجعه زود هنگام به دندانپزشکی از پوسیدگی‌های زودهنگام و بیماری‌های لثه کودک جلوگیری شود.

چرا اهمیت این انتخاب تا این اندازه بالا است

انتخاب دندانپزشک مناسب بسیار مهم است و باید با دقت زیادی انجام شود دندان پزشک خوب می‌تواند تجربه خوب و متفاوتی را برای کودک شما رقم بزند. تجربه بدون استرس از دندانپزشک علاوه بر تأثیر گذاری بر روح و روان کودک شما می‌تواند بر روی امنیت و سلامت او نیز تأثیر گذار باشد با توجه به حوادثی که در گذشته در اثر اشتباه دندانپزشکان کودک صورت گرفته است اهمیت انتخاب یک دندانپزشک خوب و متخصصبیش از پیش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه