کدام فعالیت‌های حرفه‌ای در رادیولوژیست‌های فک و صورت احساس رضایت ایجاد می‌کنند؟

کدام فعالیت‌های حرفه‌ای در رادیولوژیست‌های فک و صورت احساس رضایت ایجاد می‌کنند؟

ژورنال بین‌المللی تحصیلات دندان‌پزشکی در شماره‌ی اکتبر ۲۰۲۱ خود نتایج پژوهشی را منتشر کرده علاقمندی‌های حرفه‌ای و فعالیت‌های شغلی مورد علاقه‌ی متخصصان رادیولوژی فک و صورت را مورد بررسی قرار داده است.

در این تحقیق برای درک خواسته‌های حرفه‌ای رادیولوژیست‌های فک و صورت (OMRs) درباره انتخاب‌های حرفه‌ای وابسته به زمینه‌ی تحصیلی، شرکت در فعالیت‌های حرفه‌ای، ارزش‌های حرفه‌ای و سطح کلی رضایت شغلی، توسط گروهی از متخصصان این رشته یک مطالعه‌ی آینده‌نگر مقطعی از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده آمریکا و کانادا انجام شد.

شیوه‌ی این مطالعه، طراحی یک پرسشنامه‌ی اینترنتی با تمرکز بر ایده‌ی رادیولوژیست‌های فک و صورت درباره‌ی آینده‌ی حرفه‌ای‌شان بود. ۸۶ متخصص به این پرسشنامه پاسخ دادند که ۶۸ نفر آن‌ها در آمریکا، ۱۰ نفر در کانادا و ۸ نفر در هر دو کشور مجوز کار داشتند.

تدریس، ارزشمندترین فعالیت حرفه‌ای از دید شرکت‌کنندگان

فعالیت‌هایی که از دید شرکت‌کنندگان «پاداش‌دهنده» (Rewarding) تلقی می‌شد، شامل تدریس و راهنمایی دیگران (۶۵ درصد) و نوشتن گزارش‌های رادیوگرافی (۵۵ درصد) بودند. اغلب افراد تقریباً بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته وقت صرف نوشتن گزارش‌های رادیوگرافی می‌کردند و کمتر از ۱۰ ساعت از وقت آن‌ها صرف پژوهش می‌شد. به طور متوسط هر فرد ۲۱.۹ گزارش در روز تولید می‌کرد.

فعالیت‌هایی که از دید شرکت‌کنندگان کمتر «پاداش دهنده» تلقی می‌شدند شامل کار اجرایی (۱۱ درصد) و افزایش بهره‌وری در مؤسسات بود. متخصصان فک و صورتی که در دانشگاه‌ها فعال بودند درآمد بیشتری را گزارش کردند.

در نهایت اکثر شرکت‌کنندگان از انتخاب‌های شغلی خود راضی بودند.

از این مطالعه می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر بین حس رضایت متخصصین رادیولوژی فک و صورت با تدریس و راهنمایی و چالش‌های شرکت در گروه‌های بین رشته‌ای ارتباط وجود دارد. درمجموع، انتخاب‌های شغلی متنوع، سبب می‌شود این متخصصین به حرفه‌ی خود افتخار و تا اندازه‌ی زیادی از آن احساس رضایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه