کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به سیستم بهداشت و سلامت

آلمان

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی به توانایی دولت آلمان برای تضمین مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اعتماد کمی داشته یا اصلا اعتماد ندارند.

به گزارش گروه بین المل خبرگزاری اول دنت  به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که تقریباً 60 درصد از افراد مورد بررسی به توانایی دولت آلمان برای تضمین مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اعتماد کمی دارند یا اصلاً اعتماد ندارند. بر این اساس بسیاری از شهروندان از بدتر شدن مراقبت‌های بهداشتی محلی شکایت دارند.. کارشناسان خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

این نظرسنجی که توسط موسسه فورسا و به سفارش پردیس سلامت بوش در بنیاد رابرت بوش انجام شد، نشان می‌دهد که اعتماد عمومی به سیاست سلامت آلمان کاهش یافته است. بر این اساس تقریباً 60 درصد از افراد مورد بررسی می‌گویند که به توانایی سیاستمداران برای تضمین مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اعتماد کمی دارند یا اصلاً اعتماد ندارند. این رقم بیش از دو برابر سال 2020 است.

حدود 40 درصد از افراد مورد بررسی نیز بر این عقیده‌اند که مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در منطقه آنها به طور کلی در سال گذشته بدتر شده است. این احساس حتی در میان شرکت کنندگان مبتلا به بیماری‌های مزمن (46 درصد) گسترده‌تر است. برای این نظرسنجی موسسه تحقیقات افکار فورسا در مجموع با 1850 شهروند آلمانی 18 سال و بالاتر در سراسر کشور مصاحبه کرد.

مارک دومینیک آلشر، مدیر عامل پردیس سلامت بوش، گفت: نتایج این نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که ما نیاز فوری داریم تا سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود را با رفاه بیماران هماهنگ کنیم تا در آینده شایسته و کارآمد باقی بماند. وی تاکید کرد: دسترسی همه به خدمات بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت باید در درازمدت تضمین شود. برای این منظور، مهم است که سیاستمداران به طور فعال شهروندان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند.

محتوای اصلی این بررسی وتحقیق موسسه فورسا شامل اعتماد مردم به سیاست سلامت، اولویت‌های شهروندان با توجه به نظام سلامت آینده و ارزیابی سیاست سلامت تا کنون ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی است. بر این اساس بسیاری از مردم آرزوی مراقبت‌های بهداشتی بهتر در محیط خود را دارند. نقاط تماس پزشکی نزدیک به خانه (84 درصد) و قرارهای ملاقات سریع (98 درصد) برای افراد مورد بررسی مهم یا بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، اکثر شرکت کنندگان در این نظر سنجی دوست دارند زمان بیشتری را با پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بگذرانند (98 درصد)، به عنوان مثال برای تصمیم گیری مشترک در مورد درمان یا دارو (91 درصد). به ویژه بیماران مزمن، مردم شهرهای کوچک و متوسط ​​و افراد بالای 60 سال اهمیت زیادی به این جنبه ها می دهند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که کدام جنبه‌ها سیستم مراقبت‌های بهداشتی آلمان را پایدار و شایسته برای آینده می‌کند، بسیاری موافق هستند که شرایط کاری برای کارکنان پرستاری باید بهبود یابد، به عنوان مثال از طریق دستمزد یا ساعات کاری بهتر (97 درصد). این واقعیت که پرستاران نیز اجازه دارند مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند برای 76 درصد از افراد مورد بررسی مهم یا بسیار مهم بود. بسیاری نیاز به سرمایه گذاری در آموزش کادر پزشکی و پرستاری (63 درصد) و تقویت تدریجی حرفه پرستاری از طریق آکادمیک شدن (57 درصد) را ضروری می دانند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه