اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. چگونه می توانید از قهوه بدون آسیب رساندن به دندان های خود لذت ببرید؟
خوردن قهوه بدون آسیب رساندن به دندان های خود

چگونه می توانید از قهوه بدون آسیب رساندن به دندان های خود لذت ببرید؟

فهرست مطالب

آیا هر روز یک فنجان یا بیشتر قهوه می نوشید؟ طبق مطالعات، تقریباً 70 درصد از بزرگسالان روزانه قهوه مصرف می کنند. اگر شما نیز جزو این گروه بزرگ هستید که نمی‌توانید صبح‌ها بدون یک فنجان از این نوشیدنی داغ روز خود را شروع کنید، نکاتی وجود دارد که قطعاً باید بدانید. آیا می دانستید مصرف روزانه قهوه می تواند به زیبایی لبخند شما آسیب برساند؟ در ادامه مقاله آنچه باید در مورد تأثیر قهوه بر سلامت دهان و آنچه که می توانید در مورد آن انجام دهید، بدانید.

fa731f3d 0239 4acc 82d2 34e78f79c259

توجه به مشکلات دندانپزشکی ناشی از قهوه

قهوه ای که می نوشید ممکن است صبح یا بعد از ظهر شما را سرحال نگه دارد، اما مصرف مداوم قهوه مشکلاتی دارد. اگر به طور مداوم قهوه می نوشید، مراقب مسائل زیر باشید:

لکه های دندان:

این نوشیدنی دارای رنگدانه های زیادی است و می تواند به مرور زمان لکه های عمیقی روی دندان های شما ایجاد کند.

بوی بد دهان:

این نوشیدنی به زبان شما می چسبد و می تواند بوی نامطبوعی به دهان شما بدهد.

خشکی دهان:

این نوشیدنی از تولید بزاق جلوگیری می کند که محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها در دهان شما ایجاد می کند.

حاوی اسیدی:

پوسیدگی دندان عمدتاً توسط اسیدهای تولید شده توسط باکتری های بد در دهان ایجاد می شوند، اما مصرف بیش از حد غذاها یا نوشیدنی های اسیدی می تواند وضعیت را بدتر کند.

3588a798aa4a48a94e7f10fd9dd2ce76

چگونه می توانید از قهوه بدون آسیب به دندان های خود لذت ببرید

اگرچه آب ممکن است برای لبخند شما مفیدتر باشد، اما به این معنی نیست که نمی توانید این نوشیدنی را بنوشید. با این حال، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از مشکلاتی که در بالا توضیح داده شد، تغییرات جزئی ایجاد کنید.

هنگامی که قهوه صبح خود را می نوشید، آن را به همراه صبحانه خود بنوشید. جرعه جرعه نوشیدن آن ، مدت زمانی را که طول می کشد تا دندان های شما در معرض اسید ها و لکه ها قرار بگیرند طولانی می کند.

روتین منظم بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید

مطمئن شوید که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. این عادات ممکن است ساده به نظر برسند، اما برای مبارزه با پلاک ضروری هستند. همچنین باید برای چکاپ و جرم گیری منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا پوسیدگی دندان را تشخیص دهد و از آن جلوگیری کنید.

couple brushing teeth in the bathroom together.

تغذیه سالم

غذایی که می خورید می تواند هم بر رشد باکتری ها در دهان و هم بر رنگ دندان های شما تأثیر مستقیم بگذارد. برای کاهش اثر این نوشیدنی، غذاهای خوشبو مانند هویج، توت فرنگی، سیب، ماست و کرفس را انتخاب کنید.

مصرف قهوه به اندازه مناسب

مانند بسیاری از نکات زندگی، این نوشیدنی باید در حد اعتدال مصرف شود. سعی کنید یک لیوان در صبح، یکی بعد از ظهر یا در مجموع دو لیوان در روز مصرف کنید. محدود کردن مصرف قهوه می تواند به کنترل باکتری های دهان شما کمک کند.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید