چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟

چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟

به نقل از «ايتنا»
چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟

ایتنا – چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟ متخصصان معتقدند که رعایت بهداشت دهان و دندان برای داشتن دندان‌های سالم و تمیز بسیار مهم است. ولی بسیاری از مردم به‌دنبال استفاده از راه‌هایی طبیعی برای داشتن لبخند زیبا هستند. آیا می‌خواهید دندان‌هایتان را به‌طور طبیعی سفید کنید؟ بنابر گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، وقتی از مردم پرسیده شد که برای داشتن لبخند زیباتر چه چیزی از همه مهم‌تر است، بیشتر افراد پاسخ دادند داشتن دندان سفید.
با اینکه اطلاعاتی از نشریهٔJournal of Evidence-based Dental Practice وجود دارد که سفید کردن حرفه‌ای دندان‌ها با مواد سفیدکننده بسیار مؤثر است، ولی بسیاری از مردم به‌دنبال استفاده از راه‌هایی طبیعی برای داشتن لبخند زیبا هستند.
همواره ادعاهایی در مورد راه‌های سفید کردن طبیعی دندان‌ها می‌شنویم، اگرچه اغلب شواهدی هم به‌همراه وجود ندارد. حتی بدتر از آن، برخی از روش‌ها می‌توانند باعث آسیب وارد شدن به دندان‌ها بشوند.
این امر می‌تواند گیج‌کننده باشد، ولی ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که ما با متخصصان مشورت کرده و علم راه‌های سفید کردن طبیعی دندان‌ها را بررسی کرده‌ایم.
به گزارش ایتنا و به نقل از لایوساینس، دکتر صفا الناهر (مدیر مرکز دندانپزشکی Serene Dental and Facial Aesthetics) می‌گوید: «به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید و خوددرمانی نکنید».
در واقع دندانپزشک می‌تواند در مورد گزینه‌های موجود برای بهبود ظاهر لبخند، به شما توصیه‌های تخصصی و فردی ارائه دهد.
از اینها گذشته، آیا می‌دانستید که رنگ دندان در لبخند طبیعی، سفید مرواریدی نیست؛ بلکه اغلب نوعی رنگ زرد است؟ دندان‌های ما از سه لایه تشکیل شده است: مینا، عاج و پالپ. لایه میانی یعنی عاج، زرد رنگ است. حال اگر مینای دندان نازک باشد، می‌تواند عاج زیرین را آشکار کند. مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث ایجاد لکه بر روی دندان‌ها می‌شوند را کاهش دهید اگر به دنبال سفید کردن طبیعی دندان‌هایتان هستید، بهتر است علت تغییر تغییر رنگ دندان‌ها را بدانید.
بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، عوامل درونی و بیرونی وجود دارند که بر ظاهر دندان‌ها تأثیر می‌گذارند. عوامل ذاتی شامل سن و شرایط سلامتی هستند که رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهند. در این حالت، دندانپزشک برای تغییر رنگ دندان، یک ماده سفیدکننده تجویز می‌کند. با این حال، اگر عوامل بیرونی یا لکه‌هایی روی سطح دندان وجود داشته باشد، تغییر سبک زندگی می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را بهبود بخشد.
دکتر الناهر می‌گوید: «از هر چیزی که رنگ‌های قوی دارد، همچون چای، قهوه، نوشیدنی، زردچوبه، ادویه‌های مختلف و سس‌های گوجه فرنگی اجتناب کنید. هرچند حذف این موارد واقع‌بینانه نیست، ولی شاید بد نباشد قدری مصرف خود را محدود کنید».چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟

اگر تمایلی به کنار گذاشتن نوشیدنی‌های مورد علاقه خود ندارید، یک ترفند جالب وجود دارد. دکتر مانرینا رود (جراح دندانپزشکی زیبایی) می‌گوید: «برای مصرف نوشیدنی‌های رنگی از نی استفاده کنید تا دندان‌هایتان را لکه‌دار نکنند». نی تماس با مواد حساس به لکه را کاهش می‌دهد و تغییر رنگ را به حداقل می‌رساند.چگونه دندان‌هایمان را در خانه و به‌طور طبیعی سفید کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه