چند قانون طلایی برای سفید و سالم نگهداشتن دندان ها چیست؟

سفید

دندان های شما نه تنها درصحبت کردن و جویدن غذا به شما کمک می کنند ، بلکه می توانند روی ظاهر شما نیز بسیار تاثیرگذار باشند.

1. پیش به سوی رژیم سفیدی برای دندان ها

افرادی که شراب قرمز و چای سیاه یا سیگار مصرف می کنند ، انتظار می رود رنگ دندان هایشان کدر و غیر سفید باشد. دیگر مقصران تیره شدن دندان ها عبارتند از: نوشابه ، گلابی و آبمیوه های تیره است.

همواره سعی کنید بعد از خوردن غذاها و یا نوشیدنی های که احتمال می دهید باعث ایجاد لکه روی دندان هایتان می شود سعی کنید ، بلافاصله از مسواک و خمیر دندان مناسب برای جلوگیری از بروز لکه های احتمالی استفاده کنید و یا در مکانی هستید که دسترسی به مسواک و خمیر دندان ندارید ، بهتراست سیب بخورید زیرا این میوه به پاکیزگی دندان هایتان بسیارکمک خواهد کرد.

2. انتخاب مسواک مناسب

تغییر دادن سر مسواک برقی باید هر سه ماه یکبار انجام شود زیرا درغیر اینصورت، شما فقط باعث انتقال باکتری به دهان خود می شود. بر طبق گفته هارولد کاتز دندانپزشک بلورلی، بهترین راه برای مسواک زدن، قرار دادن مسواک با زاویه 45 درجه مقابل لثه ها است و باید مسواک را به آرامی در یک حرکت دایره ای حرکت دهید، نه حرکت عقب و جلو.

3. زبان خود را تمیز کن

هر روز صبح زبان خود را نیز مسواک کنید تا پلاک های ایجاد شده روی زبانتان از بین برود و نفس تان تازه شود.یکی از دلایل اصلی نفس بد بو، ایجاد باکتری در روی زبان است .

4. استفاده از خوراکی های تمیز کننده دهان و دندان

غذاهایی که سفت و محکم هستند معمولا می توانند خرده های ریز باقی مانده از غذاهای قبلی را از روی دندانتان پا کنند.ما قبلا سیب را نام بردیم .( سیب به عنوان مسواک در طبیعت شناخته شده است) ؛ گزینه های دیگر عبارتند از: هویج خام ، کرفس و …

5. یک بار در هفته دندان های خود را با جوش شیرین بشویید.

این ماده لکه ها را از بین می برد و دندان هایتان را سفید می کند. از آن فقط به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.فقط مطمئن شوید که آن را اشتباهی قورت ندهید!

6. نفس تازه و خوشبو

برای بررسی بوی تنفس خود، روی کف دست خود ها کنید و بوی آن را در حالی که هنوز مرطوب است بررسی کنید.اگر بوی مطبوعی نداشت ، وقت آن است که از نعناع  بدون قند استفاده کنید. یا دهانشویه بخرید.

اطمینان حاصل کنید که دهانشویه شما بدون الکل است.زیرا دهان شویه دارای الکل می تواند بافت های دهان شما را خشک کند و باعث شود که آنها بیشتر به باکتری ها حساس شوند.

7. استفاده از نخ دندان حتی با چشمان بسته !

اگر بدون نیاز و کمک از آینه بتوانید از نخ دندان به طور صحیح استفاده کنید ، پس بهتراست در ماشین خود، در میز کار خود، در حالی که در رختخواب و حتی قبل از جلسات مهم ، از نخ دندان استفاده کنید.دراین صورت، چندین بسته نخ بخرید و آنها را در ماشین ، میز، کیف خود برای استفاده داشته باشید.

 

منبع : دندانپزشکی پرهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه