اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. پوسیدگی زیر تاج دندان
پوسیدگی زیر تاج دندان

پوسیدگی زیر تاج دندان

پوسیدگی زیر تاج دندان

همانطور که می دانیم تاج دندان آن دسته از پروتزهایی است که پس از آماده سازی دقیق و بازسازی ، روی دندان قرار می گیرد تا دندان ها شکل و عملکرد طبیعی خود را بازیابند. مشکل بزرگ زمانی ایجاد می شود که ساختار باقی مانده دندان که در آن تاج قرار دارد ، در زیر تاج دندان دچار پوسیدگی شود.

پوسیدگی زیر تاج دندان یا پل

همانطور که می دانیم ، آسیب پذیرترین قسمت رابط بین تاج دندان و دندان است. این ناحیه ای است که در آن تاج به دندان متصل می شود. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، غذا می تواند در زیر بریج یا تاج دندان جمع شود. با حذف نکردن صحیح آن ، باکتری ها می توانند به زیر تاج نفوذ کرده و باعث پوسیدگی دندان شوند که در نهایت ریشه دندان شما را از بین می برد. زمانی که پوسیدگی زیر تاج دندان شما شکل بگیرد ، به سرعت پیشرفت می کند و دندان نگهدارنده تاج را تضعیف می کند.

ht21

چگونه از پوسیدگی های زیر پل دندان جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در زیر پل یا تاج دندان ، داشتن عادات صحیح بهداشت دهان و دندان است. از این نظر ، در کلینیک های دندانپزشکی توصیه می شود که از دهانشویه استفاده کنید تا از تجمع پلاک باکتریایی در زیر تاج دندان جلوگیری کنید.

مراجعه منظم به دندانپزشک و کنترل های رادیولوژیکی به ما این امکان را می دهد که هرگونه پوسیدگی دندان که ممکن است داشته باشید یا در حال شکل گیری است را زود تشخیص داده و درمان کنیم. درمان سریع پوسیدگی زیر تاج دندان که شروع به تشکیل می کند ضروری است. به دلیل این که طولانی شدن روند می تواند منجر به از دست دادن دندان شود، مراجعه سریع به دندانپزشک اولویت دارد.

decay under a dental crown patient case study 6092d2dfa558f

پوسیدگی زیر تاج دندان چگونه درمان می شوند؟

اگر از پوسیدگی زیر تاج دندان رنج می برید ، یک سری روش درمانی برای رفع این مشکل وجود دارد.

حاشیه تاج دندان را پر کنید: اگر مشکل زود درمان شود ، می توان از یک کامپوزیت ساده برای پر کردن دندان آسیب دیده استفاده کرد. این تنها زمانی قابل انجام است که کل پوسیدگی از خارج قابل دسترسی باشد.

درمان ریشه: در صورتی که پوسیدگی دندان به عصب نزدیک شود یا به آن حمله کرده باشد ، برای نجات دندان باید درمان ریشه و عصب کشی انجام داد.

افزایش طول تاج: این روش شامل افزایش طول یک دندان سالم است ، به طوری که وقتی پوسیدگی زیر لثه پیش می رود به پوسیدگی دسترسی پیدا کند. این روش به ما امکان می دهد تا دندان را ترمیم کنیم و بعداً یک تاج جدید دندان قرار دهیم.

تاج دندان جدید بسازید: در بیشتر موارد ، اگر تخریب ساختار باقی مانده دندان اجازه دهد ، باید تاج دندان جدید ساخته شود تا دندان دوباره بازسازی شود.

بازسازی تاج دندان یکی از رایج ترین روش های درمانی در کلینیک های دندانپزشکی است. این درمان ممکن است به دلیل ضعیف شدن دندان یا به دلایل زیبایی مورد نیاز باشد. اما در صورت از دست دادن دندان ، ایمپلنت دندان لازم است.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید