اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. وضعیت دندان پس از کانال ریشه
وضعیت دندان پس از کانال ریشه

وضعیت دندان پس از کانال ریشه

فهرست مطالب

مطالعه‌ ایالات متحده برای تجزیه و تحلیل بقای دندان پس از کانال ریشه در جمعیت عمومی

برای این مطالعه وضعیت دندان پس از کانال ریشه، تیم تحقیقاتی سوابق الکترونیکی دندانپزشکی شناسایی شده را از شبکه ملی تحقیقاتی مبتنی بر دندانپزشکی، متشکل از 99 مطب کوچک و انفرادی دندانپزشکی از سراسر کشور جمع‌آوری کرد. داده‌ها بیش از 46000 بیمار را تحت پوشش قرار می‌دهد که کانال‌های ریشه دریافت کرده‌اند.

بهداشت دهان و دندان یک موضوع بهداشت عمومی است که به طور قابل توجهی بر سلامت کلی افراد تأثیر می‌گذارد.

یک مطالعه اخیر در مورد طول عمر کانال ریشه با استفاده از داده‌های ثبت الکترونیکی دندان از 46000 بیمار کانال ریشه که در مطب‌های دندان‌پزشکی جامعه درمان شده‌اند، تفاوت‌های جغرافیایی و رویه‌ای را نشان می‌دهد که بینشی در دنیای واقعی ارائه می‌دهد که می‌توان از آن برای اطلاع‌رسانی به دندان‌پزشکی استفاده کرد.

بررسی وضعیت دندان پس از کانال ریشه در دانشگاه ایندیانا

طبق تحقیقات جدید مؤسسه Regenstrief و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایندیانا، دندان‌ها حدود 11 سال پس از کانال ریشه زنده می‌مانند. این مطالعه پیش‌گامانه اولین مطالعه‌ای است که سوابق مربوط به مطب‌های دندانپزشکی جامعه را تجزیه و تحلیل می‌کند، جایی که اکثر آمریکایی‌ها مراقبت‌های دندانی را دریافت می‌کنند.

نویسنده اول، Thankham Thyvalikakath گفت: یافته‌های این مطالعه بینش عمیق‌تری در مورد طول عمر روش‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌دهد، زیرا داده‌های دنیای واقعی را در مورد طیف وسیع‌تری از بیماران، نه فقط بیمارانی که در سیستم‌های بهداشتی بزرگ دریافت می‌کنند یا کسانی که بیمه شده‌اند، ارائه می‌کند.

از این اطلاعات می‌توان برای اطلاع رسانی به دندانپزشکی استفاده کرد و به بیماران و دندانپزشکان کمک کرد تا تصمیمات مراقبتی بهتری بگیرند.

کانال ریشه یک درمان مهم برای حفظ دندان‌های طبیعی آسیب دیده از بیماری است. با این حال، با گذشت زمان، دندان درمان شده در نهایت شکننده شده و می‌میرد. درک نتایج این روش برای بهبود درمان‌های دندان ضروری است.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید