نگهداری این وسایل در حمام درست نیست!

حمام

نگهداری نکردن اقلام خاص در حمام یک اقدام پیشگیرانه برای سالم ماندن آن‌ها است چون رطوبت غلیظی که در اثر استفاده از دوش حمام تشکیل می‌شود،بر ترکیب و اثربخشی موادی که برای بهداشت شخصی استفاده می کنید تأثیر می‌گذارد.علاوه بر این،گرمای موجود در حمام می‌تواند به برخی از قطعات آسیب برساند.

به گزارش سرویس خبری اول دنت، اندازه ناکافی در سایر اتاق‌های خانه عاملی است که باعث می‌شود افراد بعضی از وسایل خود را درون حمام بگذارند.با این حال،دانستن این‌که چه وسایلی را نباید درون حمام بگذارید،می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

چرا نباید برخی از وسایل را در حمام خود نگهداری کنید؟

 

بسیاری از افراد به سرعت لباس های کثیف خود را روی در توالت می اندازند یا اگر در قسمت دوش قفسه ای وجود نداشته باشد، شامپو و نرم کننده را مستقیماً روی زمین قرار می دهند که همه این‌ها اشتباه است.طبق گزارشات منتشر شده تمیز بودن حمام،پتانسیل انتقال پاتوژن را به حداقل می‌رساند.با این حال،این اتاق‌ها اغلب بسته هستند؛بنابراین تهویه هوا در آن‌ها ضعیف است.همچنین گرما و رطوبت موجود در حمام،بستری برای رشد میکروب‌ها و عفونت‌ها است.تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که میکروب‌ها می‌توانند از طریق لوله‌کشی معیوب یا با باز گذاشتن درب توالت پس از شستشو به حمام منتقل شوند.مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که دوش‌های حمام می‌توانند به عنوان راهی برای ورود میکروب‌ها به حمام شود.

 

اشیایی که هرگز نباید در حمام نگه دارید

 

۱.مسواک

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مسواک‌ها حاوی ویروس‌ها،قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند،بنابراین محافظت از آنها در برابر میکروارگانیسم‌ها لازم است.برای انجام این کار،این وسایل را در خارج از حمام بشویید و آن را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

 

۲.عطرها

یکی از نکاتی که محققان در این باره به افراد توصیه می‌کنند،این است که عطرها را خارج از حمام نگه دارید.چون گرما و رطوبت باعث تغییر ساختار مولکولی عطر می‌شود و آن را فاسد می‌کند.

 

۳.لوازم آرایش

اگر در حمام گرم و مرطوب لوازم آرایش خود را نگهداری کنید،باعث تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود.همچنین برس‌هایی که برای آرایش استفاده می‌کنید،ممکن است به‌خاطر رطوبت آسیب ببینند.بنابراین با نگهداری آنها در یک ظرف دربسته دور از حمام یا در یک میز آرایش مناسب در اتاق خواب می‌توانید از آن‌ها در برابر میکروب‌ها محافظت کنید.

 

۴.جواهرات

از آن‌جایی که رطوبت عاملی موثر بر تغییر رنگ جواهرات است،بنابراین برای نگهداری آن‌ها از جعبه استفاده کنید و آن را درون اتاق بگذارید.

 

۵.ریش تراش

تیغ ریش‌تراش خود را نباید بدون محافظ درون حمام بگذارید،چون بخار موجود در حمام،باعث اکسید شدن تیغه‌ها می‌شود.بنابراین،پس از پایان استفاده از ریش تراش‌،باید تیغه‌ها را جدا کنید تا در معرض رطوبت قرار نگیرد.

 

۶.دارو

داشتن کابینت در حمام برای نگهداری دارو‌ها امری مرسوم است اما تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که گرما می‌تواند باعث کاهش اثربخشی داروها شود یا آن‌ها را فاسد کند. بهتر است داروها را در مکان های خشک و خنک به‌خصوص درون جعبه بگذارید.

 

۷.لوازم الکتریکی

بلندگو برای گوش دادن به موسیقی هنگام دوش گرفتن،سشوار و اتوی مو لوازمی هستند که نباید در حمام نگهداری شوند چون خطر برق‌گرفتگی وجود دارد.علاوه بر این، دمای حمام تا حد زیادی طول عمر وسایل الکترونیکی را کاهش می‌دهد.

 

۸.کتاب

کتاب و مجله اقلام دیگری هستند که نباید در حمام نگهداری کرد چون رطوبت را جذب کرده و به مرور زمان باعث می‌شود که صفحات چروک و لکه‌دار شده و حتی کپک بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه