نگران گرانی گوشت نباشید / این دانه تمام خواص آن را و بیشتر دارد/ ریشه همه گیاهان اینجاست

گوشت
 اول دنت:
لوبیا قرمز که یک نوع حبوبات است دارای شکل و رنگی شبیه به کلیه است و از این رو به آن لوبیا کلیوی نیز می‌گویند. رنگ لوبیا قرمز قهوه‌ای مایل به قرمز است. لوبیا قرمز طعم ادویه را هنگام پخت به خود می‌گیرد. لوبیا قرمز منبعی غنی از پروتئین است به صورتی که می‌تواند یک گزینه جایگزین مناسب برای گیاه‌خواران که گدشت مصرف نمی‌کنند، است و در واقع می‌توانند از آن به عنوان گوشت قرمز استفاده کنند. از لابیا قرمز در تهیه بسیاری از غذاها می‌توان استفاده کرد. از لوبیا قرمز پخته شده می‌توان در تهیه سالاد و با ترکیب با ادویه برای تهیه ساندویچ استفاده کرد. لابیا قرمز یکی از مواد اصلی تهیه قرمه سبزی است.

لوبیا قرمز که یک نوع حبوبات است دارای شکل و رنگی شبیه به کلیه است و از این رو به آن لوبیا کلیوی نیز می‌گویند. رنگ لوبیا قرمز قهوه‌ای مایل به قرمز است. لوبیا قرمز طعم ادویه را هنگام پخت به خود می‌گیرد. لوبیا قرمز منبعی غنی از پروتئین است به صورتی که می‌تواند یک گزینه جایگزین مناسب برای گیاه‌خواران که گدشت مصرف نمی‌کنند، است و در واقع می‌توانند از آن به عنوان گوشت قرمز استفاده کنند. از لابیا قرمز در تهیه بسیاری از غذاها می‌توان استفاده کرد. از لوبیا قرمز پخته شده می‌توان در تهیه سالاد و با ترکیب با ادویه برای تهیه ساندویچ استفاده کرد. لابیا قرمز یکی از مواد اصلی تهیه قرمه سبزی است.

 

در ادامه به بررسی بیشتر لوبیا قرمز می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با لوبیا قرمز است در رابطه با مواردی مانند خواص لوبیا قرمز، لوبیا قرمز برای تقویت حافظه، لوبیا قرمز برای کاعش کلسترول بد، لوبیا قرمز برای درمان یبوست، لوبیا قرمز برای تقویت سیستم ایمنی، لوبیا قرمز برای سلامت قلب، لوبیا قرمز برای تقویت استخوان‌ها، لوبیا قرمز برای جلوگیری از سرطان، لوبیا قرمز برای درمان سندروم روده تحریک پذیر، لوبیا قرمز برای تنظیم قند خون و بیماران دیابتی، لوبیا قرمز برای فشار خون، لوبیا قرمز برای معده و شکم، لوبیا قرمز برای کاهش میگرن، لوبیا قرمز برای حفظ سلامت پوست، لوبیا قرمز برای درمان روماتیسم مفصلی، لوبیا قرمز برای لاغری و در نهایت عوارض لوبیا قرمز می‌پردازیم.

 

خواص لوبیا قرمز
لوبیا قرمز از انواع حبوبات است که خواص و فواید بسیاری برای بدن دارد. لوبیا قرمز سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر رژیمی، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، کولین، فولات، اسید پانتوتنیک، ویتامین E، ویتامین K، کلسیم، مس،آهن، منگنز، منیزیم، مولیبدنوم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، سدیم، روی، اسید چرب امگا ۳و  اسید چرب امگا ۶ است. وجود این مواد مغذی و معدنی خواص و فواید فراوانی به لوبیا قرمز بخشیده است که از جمله خواص لوبیا قرمز می‌توان به مواردی مانند کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون، تنظیم سطح قند خون، تقویت حافظه، تامین و افزایش انرژی، جلوگیری از سرطان، تقویت استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان، درمان یبوست، منبع پروتئین، سم زدای طبیعی بدن، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از ریزش مو، تقویت ناخن‌ها، ضد چین و چروک، حفظ سلامت قلب، کاهش میگرن، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، کاهش آب مروارید، درمان آرتریت روماتوئید، کاهش آسم، سلامت پوست و  درمان روماتیسم مفصلی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص لوبیا قرمز می‌پردازیم.


لوبیا قرمز برای تقویت حافظه
لوبیا قرمز منبعی غنی از ویتامین B1 است، به همین دلیل می‌تواند تا حد زیادی به عملکرد‌های سالم مغز کمک کند. وجود مقادیر بالای ویتامین B1 می‌تواند در ایجاد انتقال دهنده مهم عصبی که عملکرد مناسب مغز را تقویت می‌کند و موجب افزایش تمرکز حافظه می‌شود کمک کننده و مفید باشد. علاوه بر این لوبیا قرمز در کاهش سرعت پیشرفت  آلزایمر و زوال عقلی هم بسیار تاثیرگذار است.

 

لوبیا قرمز برای کاهش کلسترول بد لوبیا قرمز به کمک مقادیر بالای کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر رژیمی موجود در خود موجب کاهش سطح کلسترول در خون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

 

لوبیا قرمز برای درمان یبوست
لوبیا قرمز سرشار از الیاف غذایی نامحلول است که حرکت روده‌ای را آسان می‌کنند و از این طریق به کاهش یبوست و درمان آن کمک می‌کنند.

 

لوبیا قرمز برای تقویت سیستم ایمنی
لوبیا قرمز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است و به کمک این آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کرده و آن‌ها خنثی می‌کند و در نتیجه از سلول‌های بدن محافظت می‌کند و از این طریق می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 

لوبیا قرمز برای سلامت قلب
وجود مقادیر بالای منیزیم در لوبیا قرمز  بر میزان کلسترول تأثیر می‌گذارد و به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌های قلبی  عروقی مانند سکته، انتقال شریان‌‌ها و غیره مبارزه کند و موجب حفظ سلامت و قدرت قلب شود.


لوبیا قرمز برای تقویت استخوان‌ها
لوبسا قرمز حاوی منگنز و کلسیم است و بهدکمک این مواد معدنی موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می شود. همچنین لوبیا قرمز با فولاتی که در خود دارد نیز می‌تواند به حفظ سلامت استخوان و مفصل کمک کنند و خطر ابتلا بیماری‌های استخوانی و شکستگی استخوان را کاهش دهد.

 

لوبیا قرمز برای جلوگیری از سرطان لوبیا قرمز یک منبع عالی از منگنز است و منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و موجب خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال های آزاد بدن می‌شود. همچنین لوبیا قرمز حاوی ویتامین K است و که برای محافظت از سلول‌های بدن از استرس اکسیداتیو که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان حیاتی هستند، محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان کولون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

لوبیا قرمز برای درمان سندروم روده تحریک پذیر
کمک به درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) از جمله خواص و فواید لوبیا قرمز است. فیبر موجود در لوبیا قرمز می‌تواند موجب کاهش مشکل سندروم روده تحریک پذیر شود.

 

 

لوبیا قرمز برای تنظیم قند خون و بیماران دیابتی
لوبیا قرمز سرشار از پروتئین و فیبر  است که هر دوی این‌ها می توانند سطح قند خون را حفظ کنند. علاوه بر این شاخص گلیسمی لوبیا قرمز کم است و می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت شود. لوبیا قرمز با توجه به این که با داشتن شاخص گلیسمی پایین و در نتیجه حفظ محتوای قند بدن در سطحی متعادل یک گزینه بسیار مناسب برای پیگیری از دیابت و افراد دیابتی است.


لوبیا قرمز برای فشار خون
لوبیا قرمز سرشار از پتاسیم، منیزیم، فیبر محلول و پروتئین است و با داشتن این‌ها می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. این عناصر موجود در لوبیا قرمز می‌توانند به طور طبیعی به حفظ فشار خون نرمال نرمال کمک کنند. پتاسیم و منیزیم موجود در لوبیا قرمز موجب گسترش عروق شده و جریان خون را در آن منظم نگه می‌دارند.

 

لوبیا قرمز برای پاکسازی معده و شکم
مصرف لوبیا قرمز می‌تواند به پاکسازی دستگاه گوارش و معده کمک کند و همچین موجب دفع سموم و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود.

 

لوبیا قرمز برای کاهش میگرن
وجود منیزیم در لوبیا قرمز آن را به یک گزینه درمانی مناسب برای جلوگیری از سردرد میگرنی تبدیل کرده است.


لوبیا قرمز برای حفظ سلامت پوست
مصرف لوبیا قرمز می‌تواند موجب حفظ و انجام متابولیسم آمینو اسیدها، اسیدهای چرب، سنتز نانو ذرات و سنتز هیستامین، سنتز هموگلوبین شده و از این طریق به حفظ سلامت پوست کمک کند. لوبیا قرمز همجنین دارای خواص ضد پیری است. آنتی اکسیدان‌های موجود در لوبیا قرمز با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن موجب کاعش روند پیری سلول‌ها می‌شوند و در کاهش چین و چروک پوستی مفید هستند. لوبیا قرمز موجب بهبود آکنه نیز می‌شود.

 

لوبیا قرمز برای درمان روماتیسم مفصلی
لوبیا قرمز به کمک مس موجود در خود به کاهش شرایط التهابی همانند روماتیسم مفصلی کمک می‌کند. وجود مس برای افزایش فعالیت آنزیمی خاص مهم بوده و موجب حفظ خواص انعطاف پذیری رباط‌ها، مفاصل و رگ‌های خونی می‌شود.

 

عوارض لوبیا قرمز

 

مسمومیت با هماگلوتینین
لوبیا قرمز حاوی هماگلوتینین است، آنتی بادی که می تواند باعث جمع شدن گلبول های قرمز خون شود. مقادیر بیش از حد این ترکیب می تواند منجر به اسهال، حالت تهوع، درد شکم تخت و استفراغ شود. با این حال، خطر فقط در حبوبات خام نهفته است زیرا این ماده پس از پختن غیرفعال می شود.

مشکلات گوارشی
فیبر موجود در لوبیا می تواند به هر دو صورت عمل کند. مصرف بیش از حد لوبیا می تواند منجر به گاز، اسهال و انسداد روده شود.

خطر سرطان
فولات اضافی نیز با سرطان مرتبط است. مطالعات نشان داده است افرادی که 800 میکروگرم فولات مصرف می‌کنند (میزان  400 میکروگرم است) در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

آسیب اندام
اگرچه آهن موجود در لوبیا مفید است، اما بیش از حد آن می تواند به آسیب قلب و مغز منجر شود.

 

منبع : صد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه