نتایج مثبت قابل توجه و تاثیرگذار پروبیوتیک‌های جدید برای اوتیسم

اوتیسم

Scioto Biosciences که یک مرکز تحقیقاتی درمانی بالینی است، نتایج مثبت کارآزمایی فاز 1b خود را برای ارزیابی پروبیوتیک جدید SB-121 (لاکتوباسیلوس رویتری با میکروذرات دکستران و مالتوز) در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) اعلام کرده است. این شرکت در بیانیه خبری خود بیان کرد، این کارآزمایی اولین تأیید بالینی پلتفرم اختصاصی شرکت باکتری درمانی فعال (ABT) را برای ارائه “بهترین باکتری‌های درمانی روده ” نشان می‌دهد.

دکتر جو تربلی، بنیانگذار و مدیر عامل Scioto در این بیانیه گفت: «این مطالعه نقطه عطف مهمی در زمینه میکروبیوم، به ویژه در رابطه با محور روده-مغز است». تربلی بر این باور است که : از آن‌جایی که اختلالات گوارشی در افراد مبتلا به اوتیسم رایج است، ممکن است که محصول آزمایشی آن‌ها بتواند در این زمینه تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

اختلالات عصبی و دستگاه گوارش معمولا رابطه مستقیمی باهم دارند. شواهد اخیر نشان می‌دهد که عدم تعادل باکتریایی در روده ممکن است با علائم اصلی اوتیسم همراه باشد یا آن را تشدید کند.

در این مطالعه 28 روزه که برای اولین بار تایر SB-121 را بر 115 نفر از افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم که در بازه سنی 15 تا 45 سال قرار داشتند انجام شد، ثابت شد که SB-121 ، پروبیوتیکی موثر، ایمن و قابل تحمل است. در طول این کارآزمایی شایع‌ترین عوارض جانبی، صرف نظر از گروه درمانی، درد شکم، استفراغ و اسهال بود. بیشتر عوارض خفیف بودند و هیچ کدام جدی یا شدید نبودند. هیچ شرکت کننده‌ای کارآزمایی را به دلیل عوارض جانبی متوقف نکرد.

این شرکت گزارش داد که در نتایج این مطالعه، شواهد اولیه‌ای از بهبودهای مرتبط با SB-121 در ارزیابی رفتار تطبیقی Vineland-3 و ردیابی چشمی مشخص شده است. همچنین دکتر تربلی بیان کرد که : “با نگاهی به برخی از نقاط پایانی ثانویه، Vineland و همچنین اقدامات عینی، ما فکر می‌کنیم که مجموعه داده واقعا قانع کننده‌ای داریم.”

دکتر کریگ اریکسون، مدیر مرکز کلی اولیری که در زمینه اختلالات طیف اوتیسم فعالیت دارد، که به عنوان محقق اصلی برای این کارآزمایی خدمت کرد بیان کرد که، ثبت و به کارگیری سریع نتایج این کارآزمایی، گواهی بر نیاز پزشکی برآورده نشده در این زمینه و همچنین علاقه بیمارها و افرادی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند به استفاده از داروهای بالقوه ایمن، قابل تحمل و موثر در این زمینه است.

این شرکت قصد دارد نتایج کامل آزمایش فاز 1b را منتشر کند و پس از آن مطالعه فاز 2 را اواخر امسال یا اوایل سال 2023 شروع کند.

 

منبع : دکتردکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه