نایب رئیس انجمن ارتودنتیست های ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد جعفری،

نایب رئیس انجمن ارتودنتیست های ایران، در پاسخ به این سئوال که مردم چگونه‌ می توانند به متخصصین ارتودنسی عضو انجمن در نقاط مختلف کشور دسترسی داشته باشند، افزود: شرط عضویت در انجمن ارتودنتیست‌های ایران این است که فرد باید پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، دوره تخصص ارتودنسی را در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور با موفقیت به پایان رسانده باشد. اگر فردی در خارج از کشور دوره تخصص ارتودنسی را گذرانده باشد باید مدرک وی به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد تا بتواند به عضویت پیوسته انجمن ارتودنتیست های ایران در آید.

وی ادامه داد: مردم در هر نقطه‌ای از کشور که باشند می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن، اسامی، آدرس و تلفن اعضای انجمن ارتودنتیست های ایران را مشاهده نمایند.

جعفری در خصوص اینکه مردم برای خدمات درمانی و پیشگیری از ارتودنسی باید به چه نکاتی باید توجه کنند و به چه کسانی مراجعه نمایند، گفت: اولین قدم برای پیشگیری و کاهش بروز مشکلات ارتودنسی این است که کودکان خود را در سن ۶ تا ۷ سالگی برای معاینه اولیه ارتودنسی ببریم. این کار به تشخیص زودهنگام ناهنجاری‌ها و پیشگیری از آنها کمک شایانی می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که مشکلات دندانی فکی در زمان مناسب تحت درمان قرار ‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه