معاینه اولیه دندان

دندان

برای حفظ سلامتی دهان و دندان، فقط مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کافی نیست. به منظور پیشگیری از بروز از پوسیدگی و سایر مشکلات دهان و دندان مراجعه به دندانپزشک و معاینه دهان و دندان ضروری است.

اگر معاینه دهان و دندان را هر شش ماه یک بار به طور مرتب انجام دهید، ما می توانیم مشکلات و پوسیدگی های دندان را زمانی که کوچک تر هستند برطرف کنیم. بدین ترتیب هزینه کمتری نیز برای اعمال دندانپزشکی پرداخت خواهید کرد.

از سوی دیگر، هرچه درمان ها زودتر انجام شوند، درصد موفقیت و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

مشکلات دندانی تنها زمانی حس می شوند، که در مرحله پیشرفته قرار داشته باشند. بیماری لثه، آبسه، و عفونت همه با پیشرفت بیماری و درد بروز می کنند. مسلما درمان تمام این بیماری ها در یک زمان بسیار پرهزینه تر از انجام معاینات جهت پیشگیری از بروز مشکل است.

در کلینیک دندانپزشکی سامیا معاینه اولیه توسط دندانپزشکان مجرب و با بررسی کامل کلیه دندان ها و شرایط فک و وصورت و دهان انجام می شود و کلیه درمان های مورد نیاز علاوه بر درج در پرونده بیمار به صورت کامل به خود آن شخص نیز توضیح داده می شود.

سپس با توجه به اولیت درمان ها و رضایت شخص مبنی بر انجام هر کدام از درمان ها، نوبت های درمانی با متخصصین تعیین خواهد شد.

یکی از ویژگی های مثبت کلینیک سامیا همکاری با متخصصین کلیه گرایش های دندانپزشکی می باشد و در مواقع لزوم که نیاز به معاینه و مشاوره تخصصی است، بیمار توسط متخصص مربوطه معاینه خواهد شد.

یکی از الزامات اولیه معاینه دهان و دندان و تشخیص، همراه داشتن عکس گرافی دندان ها (OPG) می باشد. این این عکس گرافی به دلیل راحتی مراجعین عزیز و با توجه به برخورداری کلینیک سامیا از بخش رادیولوژی دهان، فک و صورت در کلینیک گرفته می شود و بیماران نیازی به مراجعه به سایر مراکز رادیولوژی نخواهند داشت.

نکاتی که در جلسه معاینه باید رعایت کرد:

  • پرونده درمانی را کاملا تکمیل کرده و سوابق بیماری ها و استفاده از داروها را در آن درج بفرمایید. این مورد برای به منظور تشخیص علت مشکلات دندان و همچنین تشخیص بهترین شیوه درمان بسیار ضروری می باشد.
  • اگر شرایط یا بیماری خاصی دارید که در پرونده درمانی وجود ندارد، حتما پزشکان و دستیاران را مطلع فرمایید.
  • علت اصلی مراجعه خود به کلینیک دندانپزشکی را داخب پرونده قید بفرمایید.
  • اگر ترس شدید از دندانپزشکی یا فوبیای دندانپزشکی (Dentophobia) دارید حتما همکاران ما را در جریان این موضوع قرار دهید
  • خانم های باردار حتما این موضوع را در پرونده قید نمایند. بعضی از عکس های گرافی برای خانم های باردار مضر می باشد.
  • قبل از مراجعه به بخش درمانی دندان های خود را مسواک کرده و داخل دهان را بشویید. این کار به تشخیص بهتر دندانپزشکان از وضعیت دندان ها کمک خواهد کرد..
ویزیت اولیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه