معاون محترم وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو

در حالی که مدیرعامل شرکت داروپخش در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو، از تلاش برای واردات رسمی کارپول‌ دندانپزشکی یک شرکت کلمبیایی و کسب ۲۰درصد بازار فروش این محصول با کمک و فشار برخی نمایندگان مجلس خبر داده بود، دکتر احمد توکلی، نماینده سابق مجلس، در نامه ای به دکتر اصغری معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو خواستار ابطال مصوبه واردات کارپول های بی حسی دندان پزشکی شد.

daropakhshشرکت داروپخش یکی از چند شرکت دارویی داخلی است که انحصار تولید و عرضه این محصول استراتژیک دندان‌پزشکی را در اختیار دارند. مدیرعامل این شرکت چندی پیش خبر از صدور مجوزهای قانونی واردات کارپول بی‌حسی دندان‌پزشکی توسط شرکت کلمبیایی با حمایت برخی نمایندگان مجلس خبر داده و از تصمیم این شرکت برای تصاحب بیست درصد سهم بازار این محصول در کشور انتقاد کرده بود. او در نامه خود به رییس اداره غذا و داروی وزارت بهداشت در حالی از تایید کیفی کارپول‌های داخلی توسط دندان‌پزشکان سخن گفته بود که بخشی از دندان‌پزشکان کیفیت کارپول‌های داخلی را در مقایسه با نمونه‌های داخلی مطلوب نمی‌دانند.

متن نامه دکتر احمد توکلی در حمایت از تولیدکنندگان داخلی کارپول‌های بی‌حسی دندان‌پزشکی به این شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر اصغری
معاون محترم وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو

سلام علیکم
اقدامات اخیر آن سازمان و وزارت بهداشت در توجه به تولید داخل از راه تمدید نکردن جواز واردات برخی از اقلام دارویی و برخی اصلاحات دیگر در آن سازمان درخور تقدیر است. طبیعی است که وقتی رهبر انقلاب با صراحت تام در قالب حکم حکومتی اعلام می‌کنند واردات محصولاتی که در داخل امکان تولید آنها وجود دارد مطلقاً حرام است، نباید کسی یا کسانی به خود اجازه دهند که دست به واردات آن بزنند. یکی از موارد تخطی واردات کارپول‌های بی‌حسی دندانپزشکی است. چون ظرفیت عملی تولید داخل بیش از نیاز کشور است، دستور فرمایید مصوبه مربوط به واردات این کالا که ظاهراً با حمایت برخی از سیاسیون داخلی صادرشده است، ابطال شود و نتیجه دستور به اطلاع عموم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه