مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت

مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش دندانه : مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت

مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت . رییس جامعه دندانپزشکی ایران گفت: میزان مراجعه مردم به کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی در ۱۴ ماه گذشته که شرایط کرونایی در کشور به وجود آمد، ۳۰ درصد کاهش یافت.

دکتر علی تاجرنیا به مناسبت روز دندانپزشکی در یک نشست خبری که در محل جامعه دندانپزشکی ایران برگزار شد، افزود: کرونا آسیب‌های زیادی به جامعه دندانپزشکی و سلامت بهداشت دهان و دندان مردم وارد کرد و ۲۰ نفر از دندانپزشکان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: مردم ترس زیادی برای دریافت خدمات دندانپزشکی در دوران کرونا دارند؛ در حالی که کنترل عفونت در کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی به خوبی رعایت می‌شود. مردم از این موضوع اطلاعی ندارند، به همین خاطر رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان آن‌ها به تأخیر افتاده است.

هر مطب یک پایگاه ارتقای سلامت دهان

تاجرنیا با بیان اینکه باید استاندارد سلامت دهان افزایش یابد، ادامه داد: برای افزایش سطح سلامت بهداشت دهان و دندان مردم طرحی با عنوان «برنامه هر مطب، پایگاه ارتقای سلامت دهان» از سوی جامعه دندانپزشکان ایران طراحی شده و قرار است با مساعدت وزارت بهداشت به‌زودی در سراسر کشور اجرایی شود. در این طرح تمامی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی به پایگاه سلامت تبدیل شده و بیماران را با خدمات دندانپزشکی و رسیدگی به دندان‌های آن‌ها برای جلوگیری از هزینه‌های سرسام‌آور خرابی دندان‌ها، آشنا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و با توجه به اینکه مواد اولیه و تجهیزات این خدمات علاوه بر تولید داخل، وارد می‌شود، در یک سال گذشته به دلیل تعلق نگرفتن ارز دولتی، چالش‌های زیادی برای جامعه دندانپزشکان ایجاد شد و سعی کردیم خدمات را با حداقل افزایش‌ها ارائه دهیم.

تاجرنیا، دندانپزشکی را از رشته‌های پرخطر مواجهه با کرونا بیان کرد و گفت: به دلیل اینکه دندانپزشکان پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کرده و عفونت را کنترل می‌کنند، کمتر از سایر گروه‌های پزشکی در برابر این بیماری آسیب دیدند.

وی درباره شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران که قرار است ۲۷ تا ۳۰ مهر امسال برگزار شود، اظهار داشت: بالا بردن توان علمی و مهارتی دندانپزشکان از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری این کنگره است و در واقع بزرگ‌ترین تجمع علمی جامعه پزشکی کشور سالانه تشکیل می‌شود.

تاجرنیا تأکید کرد: در حال حاضر دندانپزشکی در حوزه علوم پزشکی در حوزه تولید مقالات علمی مقام ۱۶ را در دنیا دارد و سعی می‌کنیم جدیدترین شیوه‌های درمانی و ارائه خدمات را در این کنگره ارائه دهیم.

همایون فراست رییس کنگره شصت و یکمین جامعه دندانپزشکی ایران نیز در این نشست گفت: این کنگره قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تجمع گروه پزشکی است و امید است با انجام واکسیناسیون گروه پزشکی، این کنگره با حضور دندانپزشکان خارجی و داخلی به صورت حضوری در سالن اجلاس سران برگزار شود.

وی تصریح کرد: تازه‌های علمی ایران و دنیا در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه می‌شود و برای کمک به بهبود سلامت دهان و دندان مردم نیز نمایشگاهی در حاشیه کنگره برای معرفی محصولات و ارائه خدمات بهتر دندانپزشکی برگزار خواهد شد.مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت

فراست افزود: با توجه به مشاهدات در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، وضعیت بهداشت دندان مردم به دلیل کرونا و بار مراجعات مطلوب نیست و اطلاع‌رسانی در مورد بهداشت دندان و دهان به‌عنوان مهم‌ترین اصول برای سلامت بدن در جامعه کم است. آموزش در این زمینه باید از دوران کودکی و نوجوانان در مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها گسترش یابد و نهادینه شود.مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت

وی عنوان کرد: افراد از آموزش درباره بهداشت دهان و دندان بی‌بهره هستند، به همین دلیل بسیاری از مردم با مشکلات دندان مواجه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه