ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان طراحی و تولید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گروهی از پژوهشگران دانشکدهتولید ماده ضدپوسیدگی دندان در مشهد دندانپزشکی این دانشگاه موفق به معرفی روشی جدید و ارزان برای استخراج کازئین ماده اولیه ضدپوسیدگی دندان (فسفوپپتید) شده اند.این ماده با اتصال به پلاک دندانی، بعنوان منبعی فوق اشباع از کلسیم فسفات منجر به کاهش پوسیدگی دندان می شود.

وجود این ماده راهبردی در محصولات خوراکی مانند آدامس و محصولات بهداشتی دهان از جمله خمیردندان های ساخت داخل کشور می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت محصولات حاوی این ماده و افزایش قدرت رقابتی خمیردندان های ساخت ایران با محصولات مشابه خارجی شود.

تولید این محصول موجب بهره مندی عموم مردم کشور از این کالای موثر و ارتقای عدالت در حوزه سلامت را ایفا نماید و دارای قابلیت صادراتی با ارزش افزوده بالا محسوب می شود.

این محصول به همت دکتر حسین باقری و دکتر عبدالرسول رنگ رزی از اعضای هیات علمی مراکز تحقیقات مواد دندانی و دندانپزشکی و دکتر فرامرزی و دکتر حجت پناه عضو این گروه تحقیقاتی طراحی و تولید شده و در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه به ثبت اختراع رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه