لمینت‌ها بسیار نازک

لمینت‌ها بسیار نازک

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یک لبخند زیبا، درخشان و سفید؛ اغلب این لبخند را در افراد مشهور می بینیم. اما چگونه همه آنها چنین دندان‌های زیبایی دارند؟ در واقع، پاسخ بسیار آسان است. تقریباً ۷۰ درصد از افراد مشهور این لبخند را مدیون دندانپزشکی مدرن هستند. توسعه روش‌های پزشکی و تولید ابزار و امکانات پزشکی مدرن، درمانی اثر بخش و قابل توجه را به ارمغان آورده است. لمینت دندان این لبخند زیبا و درخشان را برای شما فراهم می‌کند.

لمینت دندان

لمینت‌ها بسیار نازک هستند و جداگانه برای هر دندان ساخته می‌شوند. زیبایی دندان را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی لمینت در نظر گرفت. سفیدی طبیعی این روش تضمین می‌کند که لمینت‌ها کاملاً شبیه دندان‌های واقعی باشند.

لمینت، پروتزهای سرامیکی بسیار نازکی هستند که روی دندان واقعی بیمار قرار می‌گیرند. علاوه بر ویژگی‌های زیبایی، دوام و ماندگاری بالایی دارند. یک کمک کننده ایده آل برای از بین بردن مشکلات جزئی در دندان طبیعی. لمینت‌ها عمدتاً برای ترمیم دندان‌های آسیاهای کوچک استفاده می‌شوند.

لمینت‌های دندانی از پروسلن یا مواد کامپوزیت تشکیل شده‌اند. این لایه نازک از مواد که بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد، می‌توانند لبخندی زیبا برای شما ایجاد کنند. در این مقاله برخی از حقایق مهمی که باید در مورد لمینت قبل از انجام آن بدانید، آورده شده است.

مزایای لمینت دندان

اگرچه بسیاری از افراد لمینت دندان را یک روش اختیاری برای بهبود زیبایی می‌دانند، اما استفاده از لمینت دندان مزایای زیادی دارد:

رفع تغییر رنگ

رنگ دندان‌ها یک مشکل عمده در دندانپزشکی است و معمولاً به دلیل عادات زندگی نادرست فرد رخ می‌دهد. مصرف مکرر نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه و چای، تغییر رنگ دندان را تا حد زیادی تسریع می‌کند.

درمان‌های سفید کننده دندان همچنان در حال افزایش است. اما در برخی موارد روش‌های سفید کردن دندان را یا نمی‌توان انجام داد یا مؤثر نخواهند بود. برخی از لکه‌ها، مانند لکه‌های ناشی از برخی داروهای تجویز شده، استفاده بیش از حد از فلوراید بسیار شدید هستند که نمی‌توان آنها را از طریق سفید کردن ساده از بین برد. در این شرایط، می‌توان از لمینت با رنگ سفیدتر بر روی دندان‌های طبیعی استفاده کرد تا ظاهر دلخواه را به دست آورد.

بهبود ظاهر دندان‌ها

ظاهر دندان‌هایی که کمی ناهموار یا نامرتب هستند، را می‌توان با لمینت دندان اصلاح کرد. قبل از قرار دادن لمینت‌ها، متخصص دندانپزشک مقدار کمی مینای دندان را تراش می‌دهد. این کار نه تنها از نامرتب شدن لمینت‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه به یکنواخت شدن شکل دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

داشتن لبخندی زیبا با انجام لمینت دندان

بستن فاصله بین دندان‌ها

فاصله های بین دندانی، جدا از مبحث زیبایی، باعث جمع شدن جرم و خرابی دندان ها می شود. برای درمان فاصله بین دندانی اگر جزیی باشد، می توان از لمینت دندان استفاده کرد. بسیار دیده شده که متاسفانه درمان فاصله های بین دندانی با ارتودنسی بازگشت داشته است. به همین علت، اگر فاصله ها زیاد باشد، درمان با ارتودنسی و لمینت به طور همزمان انجام می شود. اگرچه طرح درمان به وضعیت دندان ها و نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

انواع لمینت

دو نوع لمینت وجود دارد که معمولاً توسط متخصصان دندانپزشکی استفاده می‌شود. هر نوع مزایا و معایبی دارد:

کامپوزیت

در تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان میتوان گفت که گزینه ارزان‌تر،کامپوزیت هستند. که معمولاً پنج تا هفت سال دوام می‌آورند. این نوع لمینت آسیب کمتری به دندان‌های طبیعی وارد می‌کند. زیرا در روش کامپوزیت مینای دندان تراشیده نمی شود. این روش در طی یک جلسه و در مطب انجام می پذیرد. مواد کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد و به آن فرم داده می شود.

پروسلن یا سرامیکی

لمینت‌های پروسلن یا سرامیکی به طور کلی همانند دندان‌های واقعی نور را منعکس می‌کنند. بنابراین ظاهر طبیعی‌تری نسبت به کامپوزیت ها دارند. طول عمر لمنیت دندان بین ۷ تا ۱۰ سال است. ازآنجاکه مواد پروسلن متراکم‌تر است، در برابر لکه‌ها مقاومت بیشتری دارد.

روند درمان لمینت با تراشیدن مینای دندان به اندازه ۰.۵ میلی متر شروع می‌شود. هنگامی که این لایه برداشته می‌شود، اندازه گیری انجام می‌شود و لمینت مناسب در لابراتورار دندانپزشکی آماده می‌شود. سپس لمینت به طور صحیح بر روی دندان‌های بیمار چسبانده می شود. نکته بسیار مهم در این روش این است که باید توسط متخصص انجام پذیرد. اگر این روش توسط افراد غیرحرفه ای انجام گردد، می تواند آسیب بیشتری را به دندان وارد کند.

داشتن لبخندی زیبا با انجام لمینت دندان

دوره‌های پیگیری

باید این موضوع را در نظر داشت که افرادی که از درمان لمینیت دندان استفاده می‌کنند باید دوره‌های پیگیری را جدی تر گرفته تا روند بررسی و در صورت نیاز ترمیم به موقع انجام شود. با توجه به این که کامپوزیت ها نیاز به پالیش های مرتب دارند. هر فردی متناسب با نحوه زندگی و رعایت بهداشت دندان مانند رژیم غذایی و مصرف سیگار باید هر ۶ ماه الی ۲ سال جهت پیگیری های لازم به دندانپزشک مراجعه نماید.

نکته مهم در پیگیری های دوره ای لمینت ها این است که در دندان های طبیعی فرد سریع تر متوجه تغییر رنگ و آسیب به دندان می شود. اما در لمینت ها با توجه به اینکه سطحی بر روی دندان پوشیده شده است، فرد متوجه مشکلات دندان نمی شود و در طولانی مدت در صورت عدم پیگیری به دندان ها طبیعی اسیب وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه