لبخند من چقدر زیباتر می شود؟

دندانه : مراجعان به دندانپزشک زیبایی اغلب از چیزی که می خواهند آگاه هستند. آنها معمولاً نتایج درمان را روی دندان های فرد دیگری دیده اند و سپس راغب به کسب تجربه این چنینی شده اند. در ادامه 5 مورد از رایج ترین سوالات و نحوه پاسخ به آنها را خواهیم خواند.

* سوال اول: لبخند من چقدر زیباتر می شود؟

بیشتر مراجعین این حوزه را افرادی تشکیل می دهند که به دنبال زیباتر شدن لبخندشان هستند. آنها دندان هایی سفیدتر، باریک تر، بزرگ تر یا کوچکتر و حتی کاملاً متفاوت با شکل فعلی می خواهند! در واقع، هدف اصلی زیبا شدن لبخند است. بنابراین به عنوان یک دندانپزشک زیبایی در درجه اول باید به تناسب شکل لبخند بیمار با صورت وی توجه کنید، هنرمند باشید و به تمام جنبه های فنی دندانپزشکی کاملاً مسلط! همچنین لازم است به اطلاعات غلطی که بیماران از محیطی مانند اینترنت کسب کرده اند پایان دهید و آنها را با حقایق تلخ و شیرین آشنا کنید. مردم عموماً می خواهند چیزی شوند که در اینترنت یا اطرافیان دیده اند، اما به تناسب درمان با آناتومی دهانشان توجه نمی کنند. این کار دندانپزشک است که همه این چالش ها را در نظر بگیرد و فراموش نکند که نتیجه عالی در مطب می ماند و نتیجه بد، در کل شهر پخش می شود! پس قبل از شروع هرکاری، به تمام انتظارات بیمار گوش دهید، به همه پرسش ها و ابهامات او پاسخ دهید و تصورات اشتباهش را از ذهن پاک کنید. بعضی از آنها انتظار دارند خیلی تغییر کنند.

* سوال دوم: هزینه نهایی چقدر می شود؟

سوال دومی که برای مراجعین این حوزه ایجاد می شود، مربوط به هزینه ای است که برایشان آب می خورد! مقدار دقیق هزینه ها و نحوه پرداخت ها بسته به سیاست های مرکز دندانپزشکی یا مطب متغیر است که شفافیت و همچنین همکاری نسبی با شرایط بیمار می تواند جلوی اتفاقات و دردسرهای بعدی را بگیرد و جای شکایت و گله ای برای هیچ طرف باقی نگذارد. پس، در ابتدای امر با نهایت شفافیت برای بیمار توضیح دهید که در این حوزه همانطور که از نامش مشخص است، باید هزینه کرد! همه گزینه های تخفیف و شرایط استفاده از بیمه را روی میز قرار دهید تا با چشمانی باز تصمیم بگیرد. بدیهی است که اعمال انعطاف در نحوه پرداخت ها، رضایت بیماران را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

* سوال سوم: چه بلایی قرار است سر دندان های من بیاید؟!

بیماران کم اطلاع تر ممکن است نگران از دست رفتن ساختار طبیعی دندان هایشان درطول درمان باشند. آنها می ترسند پس از درمان وضعیت اسفناک و غیرجالبی پیش آید و از کرده خود پشیمان شوند! این ترس و نگرانی ناشی از عدم آگاهی از مواد ترمیمی مدرن و ابزار پیشرفته عصر حاضر است. موادی که با کمترین آسیب به دندان، طبیعی ترین نتیجه را به ارمغان می آورند و لبخندی زیبا و البته پر از رضایت روی لبان بیمار می نشانند. با وجود اطلاع رسانی های گسترده و رسانه های اجتماعی، اگر پس از ارائه پیشنهاد ونیر به بیمار با جمله “من دندان های مصنوعی و فیک نمی خواهم!” روبرو شدید تعجب نکنید و با صبر و حوصله اجازه دهید که از وضعیت کنونی علم دندانپزشکی شگفت زده شود!

* سوال چهارم: نتیجه نهایی چیست؟

یکی از جنبه های مهم حوزه زیبایی، انتظار بیمار برای دیدن نتیجه نهایی است. او بشدت کنجکاو است بداند پس از صرف هزینه های بالا و وقت و نگرانی، چه چیز عایدش می شود. خوشبختانه عکاسی دیجیتال، اینجا به کار می آید. تجهیزات پیشرفته و مدرن عکاسی و مدلسازی به راحتی می توانند نتیجه نهایی را قبل از شروع کار شبیه سازی کنند و خیال بیمار را تا حدی راحت سازند.

* سوال پنجم: چقدر طول می کشد؟

بهترین و صادقانه ترین پاسخی که به این سوال می توان داد این است: “بستگی دارد”! برای بیمار توضیح دهید که اما و اگرهای مختلفی نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد که کاملاً به شرایط بیمار بستگی دارد و خارج از کنترل دندانپزشک و کادر درمان است. تفاوت نتیجه درمان در یک بیمار نرمال و بیماری که به بروکسیم مبتلاست، کاملا بدیهی به نظر می رسد و منطقی. شرایط بیمار تا بیمار یکی نیست و همین موضوع، بخشی از نتایج را غیرقابل پیش بینی می کند. بهترین راه، دانستن انتظارات دقیق بیمار و در پیش گرفتن صداقت با اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه