قیمت کامپوزیت دندان در ایران

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک درمان در حوزه دندانپزشکی است که به جهت درمان های زیبایی و ترمیمی استفاده می شود. اگر می خواهید در قیمت کامپوزیت دندان در ایران بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان یک درمان در حوزه دندانپزشکی است که به جهت درمان های زیبایی و ترمیمی استفاده می شود. اگر می خواهید در قیمت کامپوزیت دندان در ایران بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

قیمت کامپوزیت دندان در ایران

هزینه کامپوزیت دندان وابسته تعداد واحد مورد نیاز، کیفیت کامپوزیت و میزان تخصص پزشک متفاوت است اما به طور کلی هزینه هر واحد کامپوزیت دندان در ایران از 400.000 تومان الی 3.000.000 تومان متغیر است.

به طور کلی کامپوزیت های دندانی در ایران از نظر کیفیت به 4 درجه تقسیم می شوند. کامپوزیت های درجه 4 معمولا چینی و بدون ضمانت هستند. کامپوزیت های درجه 3 به طور کلی ژاپنی ، درجه دو اروپایی و درجه یک برند های تاپ لول که معمولا سوئیسی یا آمریکایی هستند.

قیمت کامپوزیت دندان در ایران یا ترکیه

به طور هزینه کامپوزیت دندان در ایران به نسبت سایر کشور ها کمتر می باشد. هزینه کامپوزیت دندان در ایران در حدود 40 الی 60 دلار است و هزینه کامپوزیت دندان در ترکیه 110 الی 190 دلار می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان در ایران یا آمریکا

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، ایران می توانید به صرفه تر باشد در حالی که هر واحد کامپوزیت در ایران 40 الی 60 دلار است، در آمریکا در حدود 400 الی 1000 دلار هزینه در بر خواهد داشت.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه کامپوزیت دندان به دلار می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان

حال علت این تفاوت قیمت در بین کشور ها و کلینیک ها در چیست ؟  به طور کلی قیمت کامپوزیت وابسته به عوامل زیر دستخوش تغییر می شود :

085

تعداد واحد کامپوزیت

هزینه کامپوزیت دندان به طور کلی به ازای هر واحد محسوب می شود اما هر فرد به طور کلی از تعداد متفاوتی کامپوزیت دندان برای طرح لبخند خود استفاده می کند. این تعداد واحد کامپوزیت دندان وابسته به طرح لبخند، شرایط و نظر پزشک تعداد واحد کامپوزیت تعیین می شود. تعداد واحد کامپوزیت وابسته مهم ترین عامل تعیین کننده هزینه کامپوزیت می باشد.

برند کامپوزیت

کامپوزیت های دندانی  ( dental composite )  نیز برند های تولید کننده مخصوص به خود را دارند و کشور های مختلفی اعم از ژاپن، سوئیس، آلمان ، آمریکا …… به تولید آن می پردازند.

هر کشور ممکن است چند کارخانه و برند متفاوت برای تولید آن داشته باشد. کامپوزیت های تولید شده در هر کشور و برند از کیفیت، طول عمر ، زیبایی، تنوع رنگ، استحکام و هزینه متفاوتی برخوردار می باشد.

میزان تجربه و تخصص پزشک

نکته سوم مهم در قیمت کامپوزیت دندان میزان تجربه و تبهر پزشک است. کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل است که توسط دندانپزشک بر روی دندان فرم داده می باشد. پس از این موضوع می توان نتیجه گرفت بیشترین عامل زیبایی در کامپوزیت شما، هنر دستان دندانپزشک می باشد.

هر چه تجربه، تخصص، نمونه کار و مهارت یک دندانپزشک در انجام کامپوزیت دندان بیشتر باشد، دستمزد او بیشتر خواهد و در نهایت قیمت کامپوزیت دندان شما در ایران نیز بیشتر خواهد شد.

هزینه درمان های جانبی

به طور کلی قبل از انجام کامپوزیت دندان ممکن است به درمان هایی نیاز شود تا شرایط لازم مهیا شود. ممکن است قبل از انجام کامپوزیت دندان نیاز به انجام عصب کشی، جرم گیری و …………. وجود داشته باشد که بر روی هزینه نهایی کامپوزیت موثر هستند.

قیمت کامپوزیت دندان بیشتر است یا لمینت ؟

کامپوزیت های دندانی در یک جلسه توسط پزشک انجام می شوند اما برای لمینت های دندانی نیاز به قالب گیری و تولید سفارشی آن توسط لابراتور وجود دارد. هزینه کامپوزیت دندان در ایران کمتر از لمینت دندان می باشد. البته در نظر داشته باشید، لمینت دندان استحکام بیشتری به نسبت کامپوزیت دارد اما کامپوزیت قابلیت ترمیم را دارا می باشد.

086

مزایای کامپوزیت دندان در ایران

در قبل به بررسی هزینه کامپوزیت دندان در ایران پرداختیم اما در کنار آنها قصد داریم به مزایای کلی انجام کامپوزیت در ایران بپردازیم. البته در نظر داشته باشید مزایای بررسی شده در ادامه فقط مربوط به مزایای انجام آن در ایران اس. به طور کلی مزایای کامپوزیت دندان به صورت خلاصه شامل زیر است :

  • برگشت پذیر بودن
  • هزینه مناسب
  • قابلیت ترمیم
  • کم یا بدون تراش بودن
  • در یک جلسه به پایان می رسد

مزایای کامپوزیت دندان در ایران شامل :

لبخند زیبا در زمان کم

کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه در کمتر چند ساعت انجام شده و به پایان می رسد. کامپوزیت های دندانی می توانند در کمتر از چند ساعت یک طرح لبخند بسیار زیبا به شما هدیه دهد.

هزینه مناسب

مهم ترین مزایای کامپوزیت به خصوص با انجام آن در ایران، هزینه آن است. هزینه کامپوزیت به نسبت دیگر درمان های زیبایی همچون لمینت هزینه بسیار مناسبی دارد.

پزشکان با تجربه

امروزه متخصصان و دندانپزشکان بسیار با تجربه با نمونه کار های فراوانی در ایران وجود دارند که از بابت مهارت هیچگونه شک و تردیدی وجود نخواهد داشت.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است ؟

کامپوزیت دندان به طور کلی تمرکز بر روی پوشاندن عیوب دندانی دارد. حال با درک این موضوع به بررسی کاندیداهای مناسب برای انجام کامپوزیت دندان در ایران می پردازیم :

  • افرادی که می خواهند لبخند منظم، زیبا و درخشان داشته باشند.
  • افرادی که نیاز به تغییر سایز و فرم در دندان های خود دارد.
  • افرادی که نیاز به تغییر رنگ در دندان های خود دارند.
  • افرادی که مراقبت های دهان خود را به خوبی انجام می دهند.
  • افرادی که کمتر از مواد غذایی رنگدانه دار استفاده می کنند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است ؟

به طور کلی طول عمر کامپوزیت های دندانی بین 5 تا 7 سال می باشد که این طول عمر وابسته به عوامل زیادی زیاد یا کم می شود. برخی از عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان شامل :

  • برند کامپوزیت
  • میزان مهارت متخصص
  • میزان مراقبت های دهان و دندان
  • عادات تغذیه ای
  • میزان فشار بر روی کامپوزیت

در نظر داشته باشید مجموعه ای از عوامل بالا طول عمر کامپوزیت دندان شما را مشخص می کنند و برای داشتن یک کامپوزیت با دوام باید تمام موارد را رعایت فرمایید. البته در نظر داشته باشید که در صورتی که آسیب به کامپوزیت شما جدی نباشد، امکان ترمیم آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه