قاتل اصلی غلظت خون مرگ آور این خوراکی ها هستند

خون
 اول دنت:  یک کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه، به افراد مبتلا به غلظت خون توصیه کرد برای کاهش غلظت خونشان از مصرف برخی مواد غذایی در رژیم روزانه خود پرهیز کنند و مصرف برخی دیگر از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را بیشتر کنند.

سال نوتو با هشت سین شروع کن،فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر همگان مبارک باد

به گزارش اول دنت ،  سیده زهرا حسینی با اشاره به اینکه آهن از جمله املاحی است که زیادی آن می تواند بر غلظت خون بیفزاید، افزود: مبتلایان به غلظت خون باید مصرف گوشت را که غنی از آهن است کاهش دهند و به این افراد توصیه می شود برای کاهش جذب آهن موجود در غذا، از مصرف مواد غذایی ترش، مانند لیموترش در کنار غذا بپرهیزند، یا پس از صرف غذا، چای بنوشند و از لبنیات استفاده کنند.


 

وی افزود: این افراد باید به مقدار کافی آب بنوشند و منابع غنی از ویتامینE  را در برنامه غذایی روزانه خود وارد کنند. همچنین از مصرف روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، دل، قلوه، مغز، پیه‌گاو و گوسفند، جگر سیاه، گوشت کنسرو شده، سرخ کردنی‌ها، سوسیس و کالباس، چیپس، پفک و نان‌های کم سبوس و بدون سبوس مانند نان ساندویچی و خمیرهای پیتزا اجتناب کنند.

 

 

چطور بر غلظت خون غلبه کنیم | شبکه سلامت

حسینی با اشاره به اینکه منابع غذایی غنی از ویتامینE  مانند جوانه گندم، مغزها، دانه‌ها و روغن های گیاهی در برنامه غذایی روزانه می تواند در صورت مصرف به حد اعتدال سبب رقیق کردن خون شود، اضافه کرد: علاوه بر این مواد غذایی، استفاده از سیر و پیاز شیرین، زنجبیل، شوید، آویشن، دارچین و میوه هایی همچون هندوانه، مرکبات، گیلاس، آلبالو، آلوی بخارا، آلوچه درختی، تمشک، شاه توت، توت سیاه، توت فرنگی، انار، گوجه فرنگی، زرشک و از همه مهمتر آب می تواند در کاهش غلظت خون موثر باشد.

منبع : صد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه