فیشور سیلانت یا شیاربندی دندان چیست؟ + عکس

فیشور

در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس درباره فیشور سیلانت یا “شیار پوش دندان” و یا “شیاربندی دندان” توضیحاتی را ارائه می دهیم, با ما همراه باشید:

 

معمولا دندان های آسیاب در سطح جونده شیارهای بسیار عمیقی دارد, عمق این شیارهای دندانی توسط مسواک قابل تمیز شدن نبوده و این مساله باعث می شود که این دندان دائمی خیلی زود از عمق شیار سطح جونده دچار پوسیدگی های دندانی بشود.

 

در درمان فیشور سیلانت این شیارهای عمیق با مواد همرنگ دندانی پر می شود تا امکان پوسیدگی از عمق شیار برطرف بشود.

توجه داشته باشید که فیشور سیلانت احتمال پوسیدگی دندان را بسیار کاهش می دهد, اما فراموش نکنیم که معاینات دوره ای هر 6 ماه یکبار برای ارزیابی وضعیت فیشور سیلانت و سایر دندان ها همچنان بسیار مهم می باشد.

اولین دندان دائمی کودک حدودا در سن 6 – 7 سالگی در انتهای دهان و بدون اینکه هیچ دندان شیری بیافتد رشد می کند.

آیا فیشور سیلانت درد دارد؟

این عمل دندانپزشکی کاملا بدون درد بوده و نیازی به بی حسی ندارد . پوشش سیلانت به گونه ای است که ابتدا حالت مایع دارد, اما سریعا بعد از قرارگیری بر روی دندان به سرعت سخت می شود, فیشور سیلانت به عنوان محافظی برای دندان عمل می کند.

میزان عمر و ماندگاری شیاربندی دندان ها چند سال است؟

دوام و ماندگاری فیشور سیلانت برای سال های طولانی ادامه دارد. همچنین در صورت لزوم می توان از فیشور سیلانت های جدید بر روی دندان مورد نظر استفاده کرد.

مزایا و فواید شیاربندی دندان ها

قرار گرفتن فیشورسیلانت بر روی دندان باعث می شود که معمولا در دوران کودکی نیازی به پر کردن دندان نباشد.

معمولا این کار باعث از بین رفتن ترس از دندانپزشکی شده و از مراجعه دائمی به دندانپزشکی در بزرگسالی  برای معاینه دندان و سلامت دندان پشتیبانی می کند.

فیشور سیلانت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های دائمی تازه درآمده کودکان و درمان پوسیدگی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

فرزندتان در آینده مجبور به عمل درد شدید دندان و درمان ریشه دندان نبوده و میزان این درد و درمان بسیار کمتر می شود و همواره فرزندتان به دلیل این هدیه ارزشمند قدردان خواهد بود.

توجه: استفاده از شیار پوش دندان روشی است برای کمک به کودکان و نوجوانان برای رعایت بهتر و کامل ‌تر بهداشت دهان و دندان ها و نه روشی برای تضمین عدم پوسیدگی دندان‌ ها. لازم است همواره بهداشت و دهان و دندان رعایت شود.

چگونه از هزینه و تعرفه های فیشور سیلانت مطلع شوم؟

توجه داشته باشید که استفاده از این روش پیشگیرانه دندانپزشکی به منظور پیشگیری از پوسیدگی های دندانی, با توجه به عوارض و درد ناشی از آن در نهایت نه تنها هزینه زیادی برای خانواده نداشته بلکه موجب کاهش هزینه های بعدی نیز می شود. البته هزینه ها با توجه به مواردی مانند میزان و مقدار استفاده از سیلانت متفاوت می باشد.

 

منبع : دنداپزشکی پرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه