فصل پاکسازی دستگاه گوارش با این میوه سبز فرا رسید / هر روز یک عدد در بهار مصرف کنید

میوه
اول دنت | کیوی به سالم ماندن دستگاه گوارش کمک می‌کند. کیوی سرشاز از فیبر است که به هضم و سلامت روده کمک می‌کند. کیوی سیستم روده را تحریک می‌کند تا از یبوست امتناع کند. از دیگر خواص کیوی می‌توان به خاصیت ضد یبوست بودن آن اشاره کرد. به همین دلیل مصرف کیوی را معمولاً به عنوان یک ملین طبیعی و پرخاصیت به افرادی که از مشکل یبوست رنج می‌برند، توصیه می‌کنیم. یک مطالعه در مورد کیوی نشان داد که مقدار خوبی از آنتی اکسیدان پروتئولیتیک اکتینیدین را ذخیره می‌کند که هضم پروتئین ها را بهبود می‌بخشد. عصاره کیوی باعث افزایش رشد اسید لاکتیک می‌شود و مانع از رشد باکتری‌های اشریشیا کلی (Escherichia coli) و کمک به حفظ سلامتی گوارشی می‌شود.

کیوی (Kiwi) میوه بومی کشور چین است و نام آن با نسخه کوتاه شده به عنوان “کیوی” مشهور است. کیوی از گونه‌های مختلف تاک یا رسته گیاهان بالا رونده است و به عنوان میوه ملی این کشور بسیار قابل احترام است. در ابتدا به نام “یانگ تائو” شناخته می‌شد، کیوی یک میوه‌ی بیضی شکل با رنگ قهوه‌ای خفیف و یک بافت کرکی است.

کیوی را با پوست بخورید

پالپ داخلی میوه یک رنگ زنده، نیمه شفاف، سبز روشن با یک الگوی شعاعی از رنگ‌های روشن‌تر است که با دانه‌های سیاه کوچک خوراکی پوشانده شده است. میوه کیوی حاوی عطر و طعم منحصربه فرد، شاداب و با بافتی نرم است. جنس اکتینیدهایی که میوه کیوی را شکل می‌دهد شامل حدود 60 گونه است. از انواع بیشتر مصرف شده آن در جهان “کرکی” و “طلایی” هستند

 

 

ارزش غذایی کیوی

منبع: صد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه