اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. طول عمر روکش های دندان چقدر است؟
روکش های دندان

طول عمر روکش های دندان چقدر است؟

فهرست مطالب

طول عمر روکش های دندان چقدر است؟

یکی از مهمترین عناصر در بازیابی زیبایی و عملکرد دندان های ما ، روکش های دندان است زیرا آنها به بازسازی و محافظت از یک دندان خراب کمک زیادی می کنند. ماندگاری روکش های دندان چقدر است؟

دندان های شکسته، نامناسب یا به شدت از بین رفته می تواند فعالیت های روزانه مانند غذا خوردن یا لبخند زدن را آزاردهنده آور کند. درمان تاج دندان می تواند به بازیابی عملکرد و ظاهر طبیعی لبخند کمک کند.

تا به امروز، هنوز افراد زیادی هستند که در مورد این درمان تردید های زیادی دارند. و به همین دلیل در ادامه قصد داریم به برخی از سوالات متداول در مورد روکش های دندان پاسخ دهیم.

3 2

طول عمر روکش های دندان

تاج یا روکش های دندان چقدر دوام می آورد؟ طبق گفته WHO (سازمان بهداشت جهانی) ، روکش‌های دندان تقریباً 15 سال عمر می کنند.

البته عوامل متعددی بر این طول عمر تخمین زده شده تأثیر خواهند گذاشت، مانند:

داشتن روکش دندان به معنای حفظ عادات بهداشتی صحیح است، یعنی مسواک زدن صحیح دندان ها بعد از هر وعده غذایی.

همچنین، استفاده از نخ دندان ، برس های بین دندانی و دهانشویه ضروری است.

حداقل یک بار در سال معاینات منظم را در کلینیک دندانپزشکی خود انجام دهید.

عادت های بد را کنار بگذارید.

اگر می توانید سیگار را ترک کنید.

از دندان یا روکش روی ایمپلنت های دندان مانند قیچی، برای بریدن، باز کردن اشیا و … استفاده نکنید.

همچنین از خوردن غذاهای بیش از حد سفت روی روکش دندان ، خودداری کنید.

از دندان قروچه با کمک قالب محافظ جلوگیری کنید تا از شکستن سرامیک یا روکش دندان جلوگیری کنید.

2

آیا رنگ تاج یا روکش های دندان در طول سال ها تغییر می کند؟

پاسخ منفی است زیرا این تاج ها در حال حاضر از جنس سرامیک ساخته شده اند. یکی از مزایای روکش سرامیکی این است که مانند دندان ها لک نمی شود، بنابراین در طول سال ها رنگ خود را حفظ می کنند.

آیا روکش های دندان می توانند سقوط کنند؟

روکش های دندان ممکن است به مرور زمان آویزان شوند یا سقوط کنند. اگر زمانی که این اتفاق افتاد، دندان‌هایی که آنها را نگه می‌دارند سالم باشند، می‌توان دوباره بدون مشکل این روکش را چسباند.

بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها، رعایت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندانپزشکی بسیار مهم است. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

روکش دندان چقدر طول می کشد؟

یکی از پر تکراروترین سوالات در مورد روکش دندان طول روند درمان است، پاسخ ما 3 جلسه است. نسبت به وضعیت دندان های فرد، روکش دندان می تواند بین ۲ تا ۴ جلسه متفاوت باشد. این یکی از اقداماتی است که با نگرانی های زیبایی انجام می شود.

4 3

مواد روکش های دندان

وقت آن است که در مورد مواد تشکیل دهنده روکش های دندان صحبت کنیم و اولین چیزی که می توانیم در مورد آن بگوییم این است که با عنصری روبرو هستیم که از دو قسمت مختلف تشکیل شده است: قسمت بیرونی یا پوشش و قسمت داخلی.

در مورد پوشش بیرونی باید گفت که سرامیک پرکاربردترین و متداول ترین ماده استفاده شده در این قسمت است زیرا از نظر زیبایی دندان نتایج رضایت بخشی را به همراه دارد.

از سوی دیگر، در داخل تاج می‌توان موادی مانند فلز، سرامیک یا زیرکونیوم را استفاده کرد. تاج های ساخته شده از فلز یا زیرکونیا در مقایسه با سایر مواد مقاومت بیشتری دارند. به طور خلاصه، از طریق این مقاله توانسته ایم به سوالات متداول در مورد روکش های دندان پاسخ دهیم. روکش های دندان یکی از عناصری است که در ترمیم دندان آسیب دیده نقش و کارایی بیشتری دارد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید