سیگارهای الکترونیکی (ویپ)

سیگارهای الکترونیکی (ویپ)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، مؤسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی ایالات متحده پس از تجزیه و تحلیل چندین سال داده‌های مربوط به بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و سلامت دندان در میان هزاران مرد و زن اعلام کرد مصرف کنندگان دائمی سیگار، سیگارهای الکترونیکی (ویپ)، سیگار برگ، پیپ، قلیان و / یا تنباکوی بدون دود با خطر قابل توجه انواع مختلف مشکلات دندانی روبرو هستند.

براساس نوع تنباکوی مصرفی، این موارد شامل احتمال افزایش قابل توجه ابتلاء به شش نوع مختلف از مشکلات دندانی، از جمله بیماری لثه؛ ضایعات پیش سرطانی دهان؛ از دست دادن استخوان اطراف دندان؛ لق شدن دندان؛ و / یا از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی دندان یا بیماری لثه است.

و استفاده از سیگارهای الکترونیکی که گاهی اوقات به عنوان یک نوع ایمن تر مصرف دخانیات در نظر گرفته می‌شود، با ۲۷ درصد بیشتر خطر خونریزی پس از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن مرتبط بود.

بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، محققان سه تا پنج سال داده‌های ردیابی سالانه جمع‌آوری‌شده از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ را تجزیه و تحلیل کردند.

حدود ۱۶ تا ۱۹ درصد از آنها به طور منظم سیگار می‌کشیدند، در حالی که ۲ تا ۳ درصد به ترتیب سیگار یا تنباکوی بدون دود مصرف می‌کردند.

در پایان، مشخص شد سیگار با ۳۳ درصد بیشتر خطر ابتلاء به بیماری‌های لثه، ۳۵ درصد بیشتر خطر لق شدن دندان‌ها و ۴۳ درصد بیشتر خطر از دست دادن دندان‌ها مرتبط بود، در حالی که استعمال سیگار با بیش از دو برابر شدن خطر بروز ضایعات پیش سرطانی مرتبط بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه