سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

به نقل از «خبرگزاری آریا»
سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

خبرگزاری آریا-نتایج یک پژوهش جدید محققان نشان می‌دهد سیگار‌های الکترونیکی پوسیدگی دندان را سرعت می‌بخشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تافتز نشان داد بیمارانی که از سیگار‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به پوسیدگی دندان قرار دارند.سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

سیگارهای الکترونیکی سرعت پوسیدگی دندان ها را افزایش می دهد.
«کارینا ایروسا»، نویسنده اصلی تحقیق، می‌گوید: «یافته‌های این مطالعه در مورد ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و خطر پوسیدگی دندان‌ها هشداری است که این عادت به ظاهر بی‌ضرر ممکن است بسیار مضر باشد.»برخی تحقیقات دندانپزشکی ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و افزایش نشانگر‌های بیماری لثه و به طور جداگانه آسیب به مینای دندان، پوسته خارجی آن را نشان داده است.سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

آیروسا می‌گوید: «یافته اخیر ممکن است تنها اشاره‌ای به آسیب‌هایی باشد که سیگار‌های الکترونیکی به دهان وارد می‌کند. میزان تأثیرات آن بر سلامت دندان، به‌ویژه بر روی پوسیدگی دندان، هنوز نسبتاً ناشناخته است. در این مرحله، من فقط سعی می‌کنم آگاهی را در بین دندانپزشکان و بیماران افزایش دهم.»وی در ادامه می‌افزاید: «این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که به طور خاص به بررسی ارتباط سیگار‌های الکترونیکی با افزایش خطر ابتلاء به پوسیدگی می‌پردازد.»
محققان داده‌های بیش از 13000 بیمار بالای 16 سال را که از سال 2019 تا 2022 در کلینیک‌های دندانپزشکی تحت درمان بودند، تجزیه و تحلیل کردند.سيگار‌هاي الکترونيکي سرعت پوسيدگي دندان‌ها را افزايش مي‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه